روزنامه ی نورخوزستان: خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: 90 درصد اراضی 2 هزار هکتاری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه خوزستان تسطیح اساسی شده است.به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر ابراهیم داوری عصر امروز در نشست شورای کشاورزی در فرمانداری این شهر اظهار کرد: در حال حاضر توجه خوبی برای احیای مجدد بخش کشاورزی خرمشهر شده است.وی با اشاره به لزوم تأمین آب و برق مورد نیاز برای بالفعل کردن زمین‌های کشاورزی آماده واگذاری به مردم گفت: برای راه اندازی ایستگاه پمپاژه و برق‌رسانی در حدود سه و نیم الی 5 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که قرار است برای 250 هکتار از این اراضی اعتباری در حدود سه و نیم میلیارد ریال از محل ماده 180 اعتبار اختصاص داده شود.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر اضافه کرد: در جلسات گرفته شده در مرکز استان و شهرستان مقرر شده به منظور واگذاری اراضی یک هزار و 500 هکتاری مجاور مجتمع دامپروری در اولویت دوم مورد ارزیابی قرار گیرد.داوری اظهار داشت: همچنین سازمان جهاد کشاورزی موظف به نصب و تعیین حدنصاب واگذاری اراضی شهرستان از جمله برای باغات 10 هکتار و زراعت 15 هکتار برای هر خانوار متقاضی کار کشاورزی است.وی ادامه داد: اخیراً با بازدیدهای به عمل آمده در اراضی کشاورزی یک‌هزار و 200 هکتاری که دارای مالک هستند برخی از کشاورزان زمین‌های خود را برای کشت آماده و شخم زدند ولی متأسفانه برخی به علت کمبود آب که حدود دو الی سه ساعت در هفته از طریق سازمان آب و برق تأمین می‌شود، رغبت به کشت نمی‌کنند.در ادامه این جلسه مسئول امور آب جنوب در این‌باره گفت: در حال حاضر مجوز صدور آب کشاورزی بر اساس یک سیکل کاری بر اساس قانون و آنچه در دستورالعمل وجود دارد، صادر می‌شود.فرهنگ پورصدامی افزود: آبگیری سدها تابع شرایط آب و هوایی و وضعیت بارش سالانه بوده و ما الان از لحاظ کمی شرایط بحرانی نداریم فقط یک تغییرات در بحث آبگیری سدهای بالادستی در اسفند ماه شده که تا امروز به لحاظ شرایط، شوری را احساس کردیم که هم‌اکنون نیز شرایط عادی شده و شوری به 3 هزار و 300 رسید.وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در تابستان امسال شرایط بحرانی نداشته باشیم و مشکل خاصی برای شروع کار یک‌هزار و 200 هکتار اراضی دیده نشده است.پورصدامی اظهار داشت: مجوز تأمین آب فاز اول اراضی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری خوزستان صادر شده و باید این فاز فعال شود تا برای مراحل بعدی نیز مجوز تأمین آب مابقی اراضی صادر شود.به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر در این نشست مقرر شد ارزیابی و پالایش اسامی متقاضیان بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی، اداره تعاون و اداره کار و امور اجتماعی جهت تحویل اراضی و تأمین آب اراضی کشاورزی از مصوبات مهم این نشست است.




تاریخ: 19 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

روزنامه ی نورخوزستان: زورخانه رمضان‌زاده اهواز با حضور معاونت حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان، شب گذشته 16 فروردين‌ماه به بهره‌برداري رسيد.به گزارش خبرنگار بخش ورزشي ايسنا از خوزستان، در آيين افتتاح اين زورخانه كه در مجموعه ورزشي شهيد بابك معتمد اهواز برگزار شد، علاوه بر احمد رسولي‌نژاد معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان، حميدرضا گرشاسبي و جمعي از مسوولان استاني نيز حضور داشتند.در اين مراسم پس از قرائت قرآن، زورخانه توسط رسولي‌نژاد افتتاح شد و سپس سرود ملي در جمع ورزشكاران، پيشكسوتان و مشتاقان رشته‌هاي باستاني و پهلواني نواخته شد. پس از آن نيز كليپ تصويري از زندگي ورزشي جهان پهلوان تختي با صداي زنده‌ياد خسرو شكيبايي به نمايش درآمد.از آن‌جا كه اين زورخانه به نام زنده‌ياد محمد رمضان‌زاده نام‌گذاري شده است، خانواده اين باستاني‌كار نيز حضور داشتند. در پايان مراسم برادر زنده‌ياد رمضان‌زاده با اهداي لوح تقدير از گرشاسبي مديركل ورزش و جوانان استان تقدير كرد. همچنين از طرف حمايتي يكي از پيشكسوتان اين رشته و همچنين هيات پهلواني و زورخانه‌‌اي استان دو دست لباس باستاني به معاون وزير ورزش و جوانان و فرماندار اهواز اهدا شد.در اين مراسم همچنين تعدادي از ورزشكاران نونهال، نوجوان، ‌جوان و پيشكسوت به انجام حركات نمايشي در گود زورخانه پرداختند.




تاریخ: 19 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

به منظور فرهنگ‌سازي، ارتقاي سطح آگاهي دانش‌آموزان در زمينه منطقي کردن مصرف دارو و آموزش دانش‌آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي ،دومين جشنواره مصرف منطقي دارو در روزهای 21 و 22 فروردین ماه امسال در خوزستان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و داروی این دانشگاه صبح امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران استان با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره برنامه‌هاي آموزنده و جذاب ويژه كودكان و نوجوانان خوزستاني با همکاری سازمان آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان به نمايش گذاشته مي‌ شود

وی با بیان اینکه در اين جشنواره كودكان و نوجوانان به صورت عملي با انواع داروها و شيوه صحيح مصرف آنها آشنا مي‌شوند، افزود: دانش‌آموزان استان می‌توانند آثار خود را در زمینه مصرف منطقی دارو در قالب سرود، مقاله، تئاتر، داستان، کاریکاتور، نقاشی، شعر و عکس به نشانی دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند

شریف مخمل زاده نشانی دبیرخانه جشنواره را اهواز، خیابان آزادگان، خیابان نظام وفا بین رستگاری و آهنگری معاونت غذا و داروی استان، دفتر تحقیق و توسعه اعلام کرد و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر مراجعه به دبیرخانه جشنواره، آثار خود را نیز از طریق رایانامه fdokhz@yahoo.com ارسال کنند، و یا برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 8-2234727-0611 تماس بگیرند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: دانش آموزان تا پایان خرداد ماه 91 مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند که پس از بررسی آثار، به برگزیدگان اول تا سوم هر رشته طی مراسم دیگری جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

دکتر فریده یونسی دبیر دومین جشنواره دانش آموزی مصرف منطقی دارو نیز در این نشست خبری گفت:

بحث مصرف منطقی دارو و بحث مورد چالش در کشور ما به دلیل بالا بودن سرانه مصرف دارو است.

 

وی با بیان اینکه آموزش در این زمینه و گام بر داشتن به سمت مصرف اصولی دارو یکی از مسائل و مشکلات معاونت غذا و دارو است، تصریح کرد: برنامه هایی برای هدفمند کردن مصرف منطقی دارو با همکاری سازمان های مرتبط در زمینه فرهنگسازی در حال انجام است که یکی از این برنامه ها برگزاری جشنواره های دانش آموزی در سطح کشور است.

دبیر دومین جشنواره دانش آموزی مصرف منطقی دارو تصریح کرد: هدف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از برگزاری جشنواره دانش آموزی مصرف منطقی دارو، اصولی کردن مصرف منطقی دارو است و این که دانش آموز در یابد که دارو کالایی با ارزش است و باید با دانش و آگاهی مصرف شود وی افزود: باید به دانش آموز این موضوع را آموزش داد که دارو را چگونه تهیه، نگهداری و مصرف کند و در صورن ایجاد مشکل با چه کسی مشورت کند تا این مشکل برطرف شود.

دکتر یونسی همچنین تاکید کرد: اگر بتوانیم در قالب این آموز ش ها این مسائل را به نسل جدیدمان منتقل کنیم گامی مثبت در راستای مصرف منطقی دارو در آینده بر داشته ایم.




تاریخ: 17 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی


نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت : ایجاد اتاق فكر و استفاده از نظرات نخبگان می تواند زمینه ارائه طرح های سرمایه گذاری را در استان فراهم سازد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در دیدارسرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وروسای سازمان های صنفی و انجمن اسلامی بازار اهواز با معظم له گفت: بستر رشد و توسعه استان با سرمایه گذاری صنعتی فراهم می شود.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری دراین دیدار اظهار داشت: جذب سرمایه گذار صنعتی دشوار است و مسوولان استان باید امنیت سرمایه گذارو قابلیت سودآوری وی را تأمین نمایند.

وی افزود: ایجاد اتاق فكر و استفاده از نظرات نخبگان می تواند زمینه ارائه طرح های سرمایه گذاری را در استان فراهم سازد.

امام جمعه اهواز با اشاره به وجود رقیبان در بازارهدف، اظهار داشت: بنگاه های تولیدی باید در امرتولید و توزیع از تخصص بالایی برخوردار باشند و با بكارگیری متخصصان صادراتی و بازاریابان مجرب و افزایش سطح كیفی تولیدات این امكان را فراهم آورند.

آیت الله موسوی جزایری، در ادامه، گفت: با تدوین برنامه های لازم برای توانمندسازی هر چه بیشتر واحدها و ارتقاء شاخص های مختلف در سطح واحدهای تولیدی، توزیعی و صادراتی و همچنین فعال سازی ظرفیت های پیدا و پنهان، شاهد توسعه و رونق هر چه بیشتر صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان خواهیم بود.

وی در پایان، ضمن اعلام آمادگی برای پیشبرد بیشتر امور در راستای رشد و توسعه صنعتی استان، برگزاری جلسات تخصصی با موضوع توسعه سرمایه گذاری صنعتی و معدنی را خواستار شد.




تاریخ: 17 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری مهر: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در سه ماهه اول امسال دولت هیچ مجوزی برای افزایش قمیتهای حاملهای انرژی کشور را ندارد.
سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اگر قیمت حاملهای انرژی در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افزایش باید، مبلغ یارانه نقدی آن نیز باید به همان نسبت رشد کند.

وی با بیان اینکه مجلس به دولت مجوز داده بود تا در سال ۹۰ قیمت حاملهای انرژی را تا ۲۰ درصد افزایش دهد، افزود: اگر دولت بخواهد در فاز دوم هدفمندی قیمت حاملهای انرژی را افزایش دهد، باید همان ۲۰ درصد مصوب مجلس را لحاظ کند.

حسینی ادامه داد: برای افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال آینده، مجلس هنوز هیچ مجوزی به دولت نداده و با توجه به تصویب تن خواهی که مجلس در آخرین نشستهای سال ۹۰ خود در دستور کار داشت، دولت هیچگونه مجوزی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی تا سه ماه ابتدایی سال را ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با بیان اینکه دولت نباید به یکباره قیمت حاملهای انرژی را افزایش دهد، گفت: زمانی که قانون هدفمندی یارانه ها در مجلس تصویب می شد نظر برخی نمایندگان این بود که جدول افزایش قیمت حاملهای انرژی برای هر سال تدوین شود اما متاسفانه برخی با این موضوع مخالفت کردند و در شرایط کنونی دچار بلاتکلیفی در تعیین نرخ حاملها شده ایم.

حسینی افزود: اگر دولت کار اشتباهی انجام می دهد باید در همان مقطع، تذکر لازم داده شود تا اشتباه و تخلف دولت تبدیل به عادت و رویه ای همیشگی نشود.




تاریخ: 17 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 23760
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 23760
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->