روزنامه ی نورخوزستان: اهواز-مسول تدوین استاندارد خوزستان گفت: تدوین استاندارد ملی در این استان سال 90نسبت به سال قبل 166 درصد رشد داشته است.به گزارش روابط عمومی اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان 'فرزانه خوشنام' اظهارداشت: روند تدوین استاندارد در این اداره كل در سال 90 مانند سال 89 رشد چشمگیری داشته است به طوری كه تا پایان سال با برگزاری تعداد 108 اجلاسیه كمیته ملی شامل اجلاسیه كمیته ملی مكانیك و فلز شناسی، شیمیایی و پلیمر، مهندسی ساختمان و مصالح و فرآورده های ساختمانی، بیولوژی و میكروبیولوژی، برق و الكترونیك، خوراك و فرآورده های كشاورزی، پوشاك و فرآورده های نساجی و الیاف، چوب و فرآورده های چوبی ، سلولزی و كاغذ، مواد معدنی، خودرو و نیرومحركه، اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها، مهندسی پزشكی، چرم و پوست و پایپوش و مواد معدنی كه در آن 228 پیش نویس استاندارد مورد بررسی قرار گرفت ، پس از بررسی لازم در نهایت تعداد 266 استاندارد ملی تصویب شد در حالی كه در سال 89، 102 استاندارد ملی در این اداره كل تدوین شده است. خوشنام خاطرنشان كرد: هم اكنون این اداره كل با تدوین 266 استاندارد پس از تهران رتبه دوم كشور را دراین زمینه دارا می باشد.




تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان گفت: نصب پرده در فضاي داخلي خودرو و يا نصب برچسب‌هاي دودي بر روي شيشه خودرو با ميزان تيرگي بيش از 40 درصد غير مجاز است و در صورت مشاهده برخورد لازم انجام مي‌شود.

موج چهارم: سرهنگ مهران كرانيان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)_منطقه خوزستان_اظهار كرد: بيش‌تر برچسب‌هاي دودي شيشه خودرو كه در بازار عرضه مي‌شوند از استاندارد لازم برخوردار نيستند و مانع ديد راننده مي‌شوند. با توجه به شدت تابش آفتاب، ‌نصب برچسب‌هاي استاندارد با 40 درصد تيرگي مجاز است، ولي در صورتي كه برچسب دودي، ديد راننده را بيش از 40 درصد كاهش دهد و يا غير استاندارد باشد، برخورد قانوني انجام خواهد شد و خودروي متخلف توقيف مي‌شود.

 

وي افزود: ميزان تيرگي برچسب‌ها بايد به اندازه‌اي باشد كه درون خودرو به راحتي قابل مشاهده باشد و مانع ديد راننده هم نشود. اين برچسب‌ها عملكردي مشابه عينك آفتابي دارند و نبايد به اندازه‌اي تيره باشند كه مانع ديد راننده شوند.

 

كرانيان تصريح كرد: برچسب‌هاي 40 درصد دودي نياز راننده را برطرف مي‌كنند و از ميزان نور ورودي به چشم راننده مي‌كاهند؛ به اين ترتيب نيازي نيست كه از برچسب‌هاي تيره و يا پرده استفاده شود.

 

رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان خاطرنشان كرد: نصب پرده و يا هر وسيله ديگري بر روي شيشه عقب خودرو و شيشه‌هاي بغل مجاز نيست، زيرا مانع ديد كامل راننده مي‌شود. نصب پرده بر روي شيشه عقب خودرو از جمله مواردي است كه موجب بروز حوادث رانندگي در جاده‌ها مي‌شود.




تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر شوشتر با اشاره به اینکه در ایام نوروز شهرداری شوشتر یک ساعت تعطیلی نداشته است، گفت: شهرداری شوشتر در ایام نوروز با استفاده از همه استعداد خود در راستای خدمات‌دهی به مردم تلاش کرد.

خبرگزاری فارس: شهرداری شوشتر در ایام نوروز یک ساعت تعطیلی نداشت

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حسن دهدار پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر اظهار داشت: اقدامات انجام شده در شهرداری شوشتر برای نوروز از سه ماه پیش از سال جدید آغاز شد و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی بود که مهمانان نوروزی با رضایت کامل شوشتر را ترک کردند.

وی با اشاره به اینکه تلاش شبانه‌روزی در شهرداری شوشتر در ایام نوروز کاملا مشهود بود، گفت: شهرداری شوشتر با توجه به اینکه در اسفندماه به دلیل گرد و غبار بارهای ادارات شوشتر تعطیل شد ولی درآمد اسفندماه شهرداری شوشتر بی‌سابقه افزایش داشت و به این دلیل باید از شهردار در این باره تشکر ویژه کرد.

دهدار با اشاره به اینکه درآمدزایی در شهرداری شوشتر در روزهای پایانی سال نیز بسیار جدی پیگیری شد، تاکید کرد: شهرداری شوشتر در روز 28 اسفند ماه سال90 بیش از 850 میلیون ریال درآمد داشته است و این میزان درآمد در یک روز و آن هم در روز پایانی سال که همه ادارات تعطیل است بی‌نظیر است.

نایب رئیس شورا شهر شوشتر خاطرنشان کرد: شهرداری شوشتر برای رسیدن به اهداف خود تلاش بی‌وقفه‌ای را آغاز کرده است و به این دلیل در بخش درآمدزایی به جد در حال تلاش است و باید در این باره به شهرداری کمک کرد.

دهدار با اشاره به اینکه در ایام نوروز شهرداری شوشتر یک ساعت تعطیلی نداشته است، تاکید کرد: شهرداری شوشتر در ایام نوروز با استفاده از همه استعداد خود در راستای خدمات‌دهی به مردم تلاش کرد و به این دلیل از شهردار و مجموعه خدوم شهرداری تشکر می‌کنم.




تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: مجری سد و نیروگاه گتوند علیا از آغاز آبگیری مرحله سوم این سد از اوایل امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: مرحله سوم آبگیری سد گتوند آغاز شد

 

کریم شیبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه مجوز مرحله سوم آبگیری سد گتوند علیا در اواخر سال گذشته صادر شده است، گفت: مرحله دوم آبگیری سد تمام شده و سومین مرحله آبگیری آغاز شده است.

وی افزود: تراز آب موجود در مخزن سد از 165 متر (تراز آبگیری مرحله دوم) گذشته و در حال حاضر به حدود 175 متر رسیده است.

شیبانی اظهار کرد: اکنون بهترین زمان برای آبگیری سد گتوند است، زیرا شرایط آبی با فرارسیدن اردیبهشت و خرداد ماه نامناسب می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت طرح حفاظتی (پتوی رسی) ساخته شده روی سازند نمکی گچساران گفت: پوشش رسی روی سازند گچساران به اتمام رسیده و خاکریزی تا تراز حدود 180 متر انجام شده است.

به گفته وی،‌ این پوشش انحلال نمک را در آب مخزن به حداقل می‌رساند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه سد در حال آبگیری و حجم مخزن در حال افزایش است، کیفیت آب مخزن دچار نوساناتی می‌شود که پیش‌بینی می‌شود با رسیدن به تراز 185 متر شرایط پایدار و انحلال نمک کاهش یابد.

وی در ادامه در مورد تاثیر سیلاب‌های زمستانه و تغییرات دما در کیفیت آب مخزن اظهار کرد: سیلاب و دما در شوری آب مخزن تاثیر مقطعی داشته و لایه‌های آب مخزن را جابه‌جا کرده اما تعیین کننده نبوده است.

سد گتوند علیا بزرگ‌ترین سد خاکی کشور است که بر روی رودخانه کارون ساخته شده است، این سد، در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر گتوند در استان خوزستان قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های ایجاد شده پیرامون این سد، وجود گنبدها و رگه‌های نمکی (سازند گچساران) در مخزن سد است که پس از آبگیری سد به زیر آب رفته و منجر به شوری آب مخزن شده است. ایجاد پوشش رسی (پتوی رسی) روی سازند نمکی برای تاخیر در انحلال نمک راهکار کاهش تاثیر منفی این سازند بر کیفیت کارون از سوی وزارت نیرو عنوان شده است.

سومین مرحله آبگیری سد گتوند در حالی انجام می‌شود که اخیرا نظام صنفی کشاورزی خوزستان به دلیل شوری آب کارون ناشی از مرحله دوم آبگیری این سد اعلام شکایت کرده است.




تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: استاد طیبه عباسی، مربی برجسته کاراته سبک کیوکوشین ماتسویی و سرمربی تیم کاراته بانوان نفت و گاز مسجدسلیمان برای دومین مرتبه به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان انتخاب شد.

خبرگزاری فارس: مربی تیم نفت مسجدسلیمان مربی تیم ملی شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، استاد طیبه عباسی که سابقه مربیگری تیم ملی کاراته بانوان کشورمان در سال ۸۹ در رقابت‌های جهانی چین را در پرونده دارد از سوی فدراسیون به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

این مربی هدایت تیم ملی کاراته بانوان کشورمان را در مسابقات جهانی که با رقابت ۲۳ کشور از ۲۵ تا ۲۹ فروردین در ژاپن برگزار می‌شود، برعهده دارد.

همچنین زهرا اشترایه، بانوی کاراته کا عضو تیم نفت مسجدسلیمان نیزه به‌عنوان یکی از نفرات، برای تیم ملی کشورمان در ژاپن به میدان می‌رود.

زهرا اشترایه در این مسابقات در وزن ۵۵ کیلوگرم در حالی به میدان رقابت می‌رود که سابقه چندین دوره قهرمانی در مسابقات کشوری و منطقه‌ای را همراه با تیم نفت مسجدسلیمان تجربه کرده است.




تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 23746
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 23746
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->