خبرگزاری فارس: ریزش یک کوره آجرپزی در اهواز منجر به مرگ یک کارگر تبعه کشور افغانستان شد.

خبرگزاری فارس: مرگ یک جوان بر اثر ریزش کوره آجرپزی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز، نیمه شب 18 فروردین ماه ماموران این سازمان از ریزش یک کوره آجرپزی در منطقه جنگیه مطلع و به این محل اعزام شدند.

این گزارش می‌افزاید: بر اثر این حادثه یک کارگر 24 ساله تبعه افغانستان به دلیل قرار گرفتن زیر آوار کشته شد.




تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان شوشتر به حمایت از دانشمندان ایرانی فعال در این عرصه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

خبرگزاری فارس: دانشجویان شوشتری زنجیره انسانی تشکیل دادند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، رئیس دانشگاه پیام نور شوشتر عصر امروز در حاشیه این مراسم در این دانشگاه اظهار داشت: کسانی که در این راه کشته شدند شهید و استادان ما هستند و در شرایط کنونی ما رهروان آن استادان شهید هستیم.

مصطفی عابدی با اشاره به اینکه در این روز باید درباره نقش انرژی هسته‌ای در زندگی اطلاعاتی ارائه کرد، افزود: باید در این روز برای افزایش سطح اطلاعات مردم و به ویژه نسل جدید تلاش کرد تا بتوان آن‌ها را توجیه کرد که انرژی هسته‌ای تاثیرات بسیار زیادی در زندگی انسان دارد که دشمن تلاش دارد تا ایران اسلامی از این فناوری تاثیرگذار محروم شود.

وی خاطر نشان کرد: انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی، داروسازی، تشخیص بیماری‌ها و... کاربرد دارد و به این دلیل ایران اسلامی از این فناوری نمی‌گذرد.

در پایان دانشجویان در راستای حمایت از سیاستمداران و دانشمندان فعال در عرصه علمی در محوطه بزرگ این دانشگاه زنجیره انسانی تشکیل دادند و شعارهای انقلابی در این باره سردادند.




تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

 
رگبار پراکنده و باد شدید برای خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان از وقوع رگبار پراکنده و باد شدید در سطح استان از ساعات آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس: رگبار پراکنده و باد شدید برای خوزستان

 

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: طی امروز لغایت اواخر هفته جاری روند تقویت تدریجی زبانه کم‌فشار در سطح زمین و خط ناپایدار در لایه میانی جو مشاهده می‌شود.

وی افزود: رگبارهای پراکنده تا تاریخ یاد شده مورد انتظار و هم‌چنین به دلیل ایجاد تغییرات فشار هوا از اواسط هفته انتظار وزش باد قابل‌ملاحظه در منطقه وجود دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آسمان استان صاف تا کمی ابری بعضا همراه با غبار محلی گاهی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف تا کمی ابری بعضا همراه با غبار جهت باد، شرقی شمال شرقی به تدریج جنوب شرقی سرعت باد،10 تا 20 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته بستان با 33.6 و ایذه با 7.8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرایط دمایی شهرستان اهواز رو به افزایش است، تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 32 و حداقل به 16 درجه سانتیگراد خواهد رسید.




تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

 
کاهش 18 درصدی نرخ مرگ و میر عارضه‌های قلبی در دزفول

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم پزشکی ‌دزفول از کاهش 18 درصدی نرخ مرگ و میر عارضه‌های قلبی در سطح این شهرستان ‌خبر داد.

خبرگزاری فارس: کاهش 18 درصدی نرخ مرگ و میر عارضه‌های قلبی در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، عبدالرحیم صائمی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمان تشکیل دانشکده پزشکی دزفول و اتخاذ تدابیر خاص درمانی، نرخ مرگ میر بیماری‌های قلبی 18 درصد کاهش داشته است که با افتتاح مرکز مجهز و بزرگ جراحی قلب با همکاری خیرین و سرمایه گذاری ستاد فرمان امام قطعا شاهد کاهش بیشتر نرخ مرگ و میر و عوارض ناشی از این بیماری خواهیم بود.

وی از بیماری سرطان به عنوان دومین مشکل درمانی دزفول یاد کرد و افزود: به دلیل قرار گرفتن بیماری سرطان به عنوان دومین بیماری رایج منطقه که نرخ مرگ و میر آن پس از بیماری‌های قلبی در رتبه دوم قرار دارد، با سرمایه گذاری موسسه خیریه ولیعصر(عج) دزفول وابسته به صندوق قرض‌الحسنه حضرت ولیعصر(عج) مرکز طب هسته ای احداث شده است که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته این مرکز تشخیص انواع سرطان را پیش از پیش روی این بیماری تشخیص داده خواهد شد که کمک بسزایی به درمان به موقع بیماران سرطانی خواهد نمود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دزفول گفت: مجوز احداث یک بیمارستان تخصصی 24 تختخوابی جهت بیماران سرطانی اخذ شده است که به زودی کلنگ ساخت آن زده خواهد شد و نیز مجوز یک داروخانه هلال احمر برای تهیه داروهای کمیاب گرفته شده که در آینده ای بسیار نزدیک شروع به کار خواهدکرد.

وی گفت: مرکز طب هسته ای، با خدمات و تعرفه دولتی علاوه بر پوشش کامل شهرستان دزفول و شهرستان‌های همجوار، استان‌های همجوار را نیز تحت پوشش قرار داده است که در راستای همین موضوع مجوز مرکز رادیوتراپی نیز اخذ شده است که این طرح نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با تعرفه دولتی در دزفول احداث خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: در مدت 22 ماهه که از عمر این دانشکده می‌گذرد سعی کرده‌ایم با سرعت زیادی رو به جلو حرکت کنیم، تا کنون 16 میلیارد تومان هزینه لکه گیری‌ها و رفع مشکلات و نواقص اولیه شده است، اجرای طرح پردیس دانشگاه که چشم انداز 20 ساله دارد در دستور کار است که در این طرح دانشکده های مختلف پزشکی و مراکز مهم مورد نیاز دیگر در این پردیس پیش بینی شده‌اند.

صائمی از تصادفات به عنوان سومین علت مرگ و میر در دزفول نام برد و اعلام کرد: بیشترین فضا و ظرفیت بیمارستان به این موضوع اختصاص دارد ، 11 اورژانس جاده ای داریم و بر اساس تحقیقات به عمل آمده بهترین آمار را در اعزام‌های جاده ای دارا هستیم .

وی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین اورژانس خوزستان در دزفول و در بیمارستان بزرگ(گنجویان) قرار دارد که به زودی به یک دستگاه سی تی اسکن تجهیز خواهد شد که با تحقق این امر، تنها اورژانس کشور خواهد بود که مجهز به این دستگاه است با اتخاذ این تصمیمات و انجام این کارها در صدد هستیم که حادثه دیده در مسیر اعزام و در اورژانس از بین نرود.

صائمی نازائی را به عنوان چهارمین بیماری خطرناک این منطقه عنوان کرد و گفت: به علت اینکه نرخ نازای در منطقه بالا می‌باشد یک مرکز نازائی را در حال احداث داریم که این مرکز گام بلندی بسوی رفع این مشکل که علاوه بر تبعات جسمی، مشکلات روحی و روانی را برای خانواده‌ها و جامعه در پی دارد بر خواهد داشت که به امید خدا در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و همچنین نصب دستگاه ماماگرافی برای تشخیص عوارض و سرطان‌های رایج زنان از دیگر اقدامات بوده است.




تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

 

روزنامه ی نورخوزستان: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در طول ایام نوروز برنامه های مختلفی را ویژه کاروان های راهیان نور درمحل یادمانها و مناطق جنگی اجرا کرد.به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان، برپایی پنج نمایشگاه کتاب ويژه زائران راهيان نور در مناطق دوکوهه، اردوگاه فرهنگي ثارالله، مسجد جامع خرمشهر و اردوگاه دهکده (حميديه) از جمله برنامه های اجرا شده به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان است.در اين نمايشگاه ها که از 25 اسفندماه 90 آغاز و تا 15 فروردين ماه سال 91 ادامه داشت، بيش از 850 عنوان کتاب در زمينه هاي دفاع مقدس، مفاهيم اسلامي، عفاف و حجاب، فتنه و جنگ نرم، بصيرت و بيداري و ساير کتب ديني و مذهبي و همچنين کودک و نوجوان با 50 درصد تخفيف به زوار راهيان نور که شامل خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان،ايثارگران و ساير آحاد و اقشار جامعه بودند، عرضه شد. * 20اثر در ورک شاپ هنرمندان خوزستانی برپایی ورک شاپ هنرمندان خوزستان از دیگر برنامه های اجرا شده در این روزها بود. این ورک شاپ در مناطق دهلاویه و نیز یادمان شهدای هویزه برپا شد که در این راستا 20 اثر تولید شد.قرار است این آثار در موزه شهید چمران دهلاویه و موزه خرمشهر به نمایش گذاشته شوند. * راهیان نور، تحت تاثیر "دلتنگی های غریب"همچنین نمایش خیابانی «دلتنگی های غریب» به کارگردانی مصطفی بوعذار با اجرا در منطقه عملیاتی هویزه، کاروانهای راهیان نور را تحت تاثیر قرار داد.امسال از سوی ستاد مرکزی راهیان نور برای پربار تر کردن سفر این افراد به مناطق عملیاتی، برخی فعالیتهای هنری و فرهنگی ازجمله اجرای تئاتر خیابانی در دستور کار قرار گرفت که شیوه اجرای این نمایشها باعث استقبال اعضای راهیان نور شد.تنها نماینده خوزستانی نمایش خیابانی این اجراها، نمایش خیابانی «دلتنگی های غریب» به نویسندگی، بازیگری و کارگردانی مصطفی بوعذار بود که با استفاده از ظرفیتهای جنوبی باعث شد اعضای راهیان نور نزدیکی بیشتری با حال و هوای جنگ و آثار بعد از آن پیدا کنند.این نمایش از 28 اسفندماه سال 1390 تا هشتم فروردین ماه سال 1391 در یادمان شهدای هویزه به روی صحنه رفت و به موضوع وضع بعد از پایان هشت سال جنگ تحمیلی اختصاص یافت.این نمایش به همراه پنج نمایش دیگر از سراسر کشور هر کدام در یک یادمان مستقر شدند و به اجرای برنامه پرداختند. این شیوه اجرای برنامه برای نخستین بار است که برای راهیان نور اجرا می شود.این نمایشها به همت معاونت هنری وزارت ارشاد و ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد و اجرای نمایش به گونه ای بود که برای اجرا به سایر استانها دعوت شد. استفاده از موسیقی جنوبی به صورت زنده و استفاده از سنج و دمام یکی از موارد استقبال از نمایش خیابانی «دلتنگی های غریب» بود به گونه ای که راهیان نور و بینندگان به خوبی با این نمایش ارتباط برقرار کردند.این نمایش به بازی مصطفی بوعذار، بهمن تقی پور، محمد داوودی و محمد رادفر به روی صحنه رفت و حمزه سواری مدیر هماهنگی آن بود.




تاریخ: 19 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 23749
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 23749
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->