وصیتنامه شهدا الگوی مستضعفان جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: امروزه جهان اسلام و مستضعفان با الگوگیری از وصیتنامه‌ها و کنگره‌های شهدا، صراط مستقیم خود را پیدا کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: وصیتنامه شهدا الگوی مستضعفان جهان است

 

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای خرمشهر در سوم خردادماه سال جاری اظهار کرد: اصولاً یکی از روش‌های پسندیده در سطح دنیای اسلام به‌ ویژه جمهوری اسلامی ایران پاسداشت و تکریم انسان‌هایی است که با ایثار و گذشت از جان در مقطعی از تاریخ مکتب، دین و مردمی را از یوغ استثمار و اسارت شیطان نجات می‌دهند.

وی افزود: در کشور ما در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف پاسداشت‌ها و همایش‌هایی به ‌مناسبت گرامیداشت شهدای دفاع مقدس برگزار می‌شود که این بار نوبت به شهر پرآوازه و مقاومی است که مردم آن 34 روز در مقابل سیستم‌های مکانیزه نظامی دفاع و پایداری کردند.

امام جمعه آبادان بیان کرد: در بین شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی مردمی از اقشار مختلف کشاورز، معلم، دانشگاهی، روحانی، بسیجی و نظامی وجود داشتند که همگی به دنبال یک هدف بودند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: اعطای فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت بنیه دینی، اخلاقی و ملی، انتقال فرهنگ و تمدن به نسل‌های آینده، ارائه الگو به نسل جوانی که احیاناً دستخوش بحران‌های سیاسی شده‌اند و گسست با نسل پیشین پیدا می‌کنند و تکریم خاندان بزرگ شهدا و ایثارگران از جمله اهداف این کنگره ملی در منطقه است.

محمدی اصفهانی ادامه داد: زنده کردن روحیه حق‌پذیری و نفی سلطه، یادآوری گذشته پرفراز و نشیب برای نسلی که امروز بر سر سفره ایثار دیگران نشسته است تا از پاسداری دستاورد خون شهدا هرگز غفلت نورزد، همچنین عطرآگین شدن فضای هر دیاری که با این همایش‌ها منور می‌شود از دیگر اهداف برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای خرمشهر در سوم خردادماه است.

وی همچنین در خصوص اهمیت و ارزشمندی برگزاری کنگره مذکور عنوان کرد: زندگی طبیعی و روزمره همواره دستخوش حوادث، غفلت‌ها و گرفتاری‌های زیادی است و در این مسیر همواره نیازمند زنگ اخبار و بیدارباش هستیم.

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه عرف نخستین گام برای سیر و سلوک را یقظه می‌داند که پایه همه خیزش‌ها و جنبش‌ها است، تصریح کرد: امروزه جهان اسلام و مستضعفان با الگوگیری از همین‌ وصیتنامه‌ها و کنگره‌ها صراط مستقیم خود را پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر تا دیروز الگوی آزادگان و مجاهدان در راه خدا جنگ بدر، احد یا حنین بود و سخن از فداکاری شهدای صدر اسلام به میان می‌آمد اما امروز درس آزادگی به ملت‌های اسلامی با الگوگیری از شهدای جنگ تحمیلی نظیر حجت‌الاسلام شریف قنوتی، جهان‌آرا و زنان مجاهد و پاکدامن خرمشهر چون سید الزهرا حسینی صورت می‌گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 3 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 23881
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 23881
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->