در كارگروه اشتغال شهرستان شادگان كه به ریاست استاندار خوزستان تشكیل شد ایجاد دو هزار و 700شغل جدید

استاندار خوزستان در این نشست كه در فرمانداری شادگان و با حضور شماری از مدیران دستگاههای اجرایی استان خوزستان و مسوولان محلی برگزار شد گفت: با اینكه شهرستان شادگان 3/3 درصد جمعیت استان را داراست ولی تلاش می شود سهم اشتغال جدید این شهرستان در سال جاری به نسبت جمعیت افزایش یابد.



دكتر'سیدجعفر حجازی' با بیان اینكه شهرستان شادگان با توجه به محرومیت های زیاد آن بالاترین نرخ بیكاری را در استان دارد ابراز امیدواری كرد با تصمیم های جدیدی كه در این خصوص گرفته خواهد سهم اشتغال شهرستان شادگان افزایش یابد.

'سیدخلف موسوی' مدیركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در ابتداي جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت اشتغال سال 1390 در شهرستان شادگان گفت: تعهد اشتغال جدید در شهرستان شادگان بر اساس سند اشتغال استان ، سه هزار و 801 فرصت شغلی بود ولی این رقم به چهار هزار و 564فرصت شغلی رسید كه موید درصدی برنامه اشتغال این شهرستان در سال گذشته است . تحقق 140

وی گفت: در بخش اشتغال خانگی یك هزار و 695شغل در شهرستان شادگان درنظر گرفته شد كه آمارها نشان می دهد تنها به 77نفر تسهیلات اشتغال خانگی پرداخت شده است.

موسوی گفت: سهم اشتغال خانگی شادگان در سال 1390 در سال جاری نیز لحاظ و پایدار خواهد بود و بانكها نیز باید به تعهدات خود در این زمینه عمل كنند.

'سعید فیوضی' فرماندار شادگان ، فقدان ضامن ، درخواست بانكهابرای 10درصد سهم آورده و اجاره نامه را از موانع تحقق نیافتن اشتغال خانگی در شادگان خواند و گفت:بانكها در این زمینه باید پاسخگو باشند .

استاندار خوزستان مقرر كرد نشستی با حضور مدیران بانكها ، مدیركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی خوزستان و فرماندار شادگان برای برطرف كردن مشكلات مربوط به پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی برگزار شود و نتیجه نیز به كارگروه اشتغال استان منعكس شود تا تصمیم های مقتضی گرفته شود .

دكتر حجازی در ادامه این نشست از راستی آزمایی مركز آمار ایران برای اشتغال محقق شده سال 1390 در استان خوزستان خبر داد و افزود: در این راستی آزمایی مشخص خواهد شد از محل تسهیلات پرداختی بانكها چه میزان شغل واقعی در استان ایجاد شده است.

وی گفت: چنانچه در این راستی آزمایی مشخص شود افرادی تسهیلات پرداختی اشتغال را در جایی دیگر هزینه كرده اند از دادن تسهیلات جدید توسط بانكها منع خواهند شد و در نهایت این افراد به مراجع قانونی و قضایی معرفی می شوند .

استاندار خوزستان همچنین سازمان جهاد كشاورزی را مكلف كرد امسال تنها در بخش كشاورزی و بخش های زیرمجموعه آن دو هزار شغل جدید در شادگان ایجاد كند تا امكان محقق شدن 40هزار فرصت شغلی در كل استان در سال جاری فراهم شود .

حجازی با انتقاد از پرداخت نكردن تسهیلات مربوط به خرید كامیون توسط بانكها ، قول داد در ملاقات با مدیرعامل بانك صادرات ایران مجوز پرداخت تسهیلات خرید كامیون را فقط برای شهرستان شادگان دریافت كند .

مدیران بانكهای عامل استان در این نشست فقدان مجوز لازم را علت پرداخت نكردن تسهیلات برای خرید كامیون در شادگان عنوان كردند .

استاندار خوزستان در جمع بندی نشست كارگروه اشتغال شادگان ضمن بیان توانمندی های شهرستان شادگان در بخش های كشاورزی ، شیلات ، گردشگری ، پرورش دام و پرواربندی گفت: مصوبات شادگان در بخش اشتغال را رصد می كنیم تا بر اساس طرح زمان بندی طرح های اشتغال زایی اجرایی شود .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 28 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 177
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 184
بازدید ماه : 310
بازدید کل : 24034
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 177
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 184
بازدید ماه : 310
بازدید کل : 24034
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->