از ابتداي امسال به منظور تامين سلامتي مردم و ارائه محصول سالم به شهروندان خوزستاني طرح ساماندهي فروش اقلام آرايشي و بهداشتي توسط مراكز توزيع اقلام آرايشي و بهداشتي به داروخانه ها در خوزستان توسط معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز، دكتر حسين برزگر مدير نظارت بر دارو و مواد مخدر اين معاونت با اين اعلام خبر گفت: اين طرح به منظور تامين سلامت مردم از طريق ورود محصول سالم در داروخانه ها و مراكز مجاز توزيع اقلام آرايشي و بهداشتي انجام شد.

وي تصريح كرد: از اين پس داروخانه ها اقلام آرايشي و بهداشتي مورد نياز خود را تنها از شركت هاي پخش داراي مجوز كه از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفي و مورد تاييد معاونت غذا و دارو قرار گرفته اند، خريداري و تهيه كنند.

برزگر با بيان اينكه در صورت مشاهده تخلف با داروخانه ها و مراكز توزيع فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي برخورد قانوني مي شود، تاكيد كرد: اداره نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي اين معاونت به صورت مستمر و ادواري از اين مراكز و شركت هاي پخش بازرسي و نظارت مي كند.

اين مقام مسوول با بيان اينكه معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز، ليست 55 شركت توزيع و پخش اقلام دارويي، آرايشي و بهداشتي داراي مجوز بهداشتي از وزارت بهداشت را در اختيار داروخانه ها و مراكز توزيع اين اقلام قرار داده است، افزود: تا قبل از اجراي اين طرح بسياري از شركت‌هاي پخش فرآورده‌هاي آرايشي بدون مجوز فعاليت كرده‌اند، ولي با اجراي اين طرح ديگر هيچ شركتي اجازه نخواهد داشت بدون مجوز اين محصولات را توزيع كند.

برزگر با بيان اينكه شركت ها و پخش هايي كه به صورت قانوني اقدام به تدارك و توزيع اقلام آرايشي و بهداشتي مي كردند از اين طرح استقبال كردند، افزود: ساير شركت ها و پخش هايي كه نام آنها در ليست ارسالي نيست مي توانند با مراجعه به مراكز ذيصلاح و تكميل مدارك در ليست خريد داروخانه هاي مجاز قرار گيرند

مدير نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز، در ادامه اظهار داشت: تنها داروساز حاضر در داروخانه حق ارائه مشاوره دارويي به مراجعان را دارد و فروشنده‌ها نبايد نوعي دارو يا محصول آرايشي و بهداشتي را تبليغ كنند.

برزگر خاطرنشان كرد: داروخانه محيطي علمي است و در چنين شرايطي اگر قرار باشد فروشنده‌اي دارو و يا محصول آرايشي و بهداشتي خاصي را در اين محيط تبليغ كند، داروخانه به محيطي تجاري تبديل مي‌شود و در نتيجه اعتماد افراد به اين مكان و افراد شاغل در آن كاهش مي‌يابد.

اين مقام مسوول اظهار كرد: از شهروندان درخواست مي‌شود هنگام مراجعه به داروخانه‌ها تنها از داروساز مشاوره بگيرند و در صورت مشاهده تخلف در اين زمينه و يا تبليغ نوعي محصول و يا دارو از سوي فروشنده، مورد را به اين معاونت گزارش كنند تا برخورد قانوني انجام شود.

وي در پايان به مسئولان داروخانه‌ها نيز توصيه كرد: حقوق مراجعان را به صورت مكتوب در محل داروخانه نصب كنند تا شهروندان در مراجعه به داروخانه از حقوق خود مطلع باشند و تنها از داروساز مشاوره بخواهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 4 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 377
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 384
بازدید ماه : 510
بازدید کل : 24234
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 377
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 384
بازدید ماه : 510
بازدید کل : 24234
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->