شهرستانها چشمه تئاتر کشور هستند

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: استانها و شهرستانها چشمه هاي تئاتر کشور هستند که جشنواره هاي بين المللي را تغذيه مي کنند.

به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان، حجت الاسلام و المسلمين سيد لطف‌الله سپهر شامگاه ديروز (25ارديبهشت ماه) در آيين استاني بزرگداشت ارديبهشت تئاتر استان در محل مهمانسراي شهيد چمران اهواز اظهار کرد: توانمندي تئاتر کشور به شهرستانها است و بايد توزيع عادلانه ثروت در حوزه نمايشي هم اعمال شود.وي با بيان اينکه حجم گسترده اي از توليدات سينمايي و هنر نمايش متعلق به خوزستان است، افزود: بيش از 13 جشنواره تئاتر استاني، منطقه اي و بين المللي در خوزستان برگزار شده است و تاکنون هيچ استاني به اين اندازه جشنواره برگزار نکرده است.

سپهر ادامه داد: سالانه بيش از 600 ميليون تومان در جشنواره هاي تئاتر خوزستان هزينه مي شود. توزيع عادلانه ثروت بايد در حوزه نمايشي اعمال شود.وي گروههاي داراي پروانه را 60 گروه عنوان کرد و گفت: 30 گروه ديگر نيز در حال ثبت هستند و در مجموع 90 گروه نمايشي در استان فعالند. البته جمعيت زنده و فعال چندين هزار نفري در تئاتر خوزستان وجود دارد.وي اين مراسم را فرصتي مغتنم براي ارزيابي تئاتر استان و شهرستانها عنوان کرد و گفت: خوزستان در حوزه عرضه فرهنگ و هنر، به اندازه کل کشور توانايي دارد.سپهر افزود: اين استان با توجه به بافت جمعيتي و قوميتها و فرهنگ هاي موجود، با روحيه خونگرمي و تعصب به فرهنگ ايراني و اسلامي، توانايي توليد آثار فاخر ادبي و هنري را داراست.

وي ادامه داد: بيش از 40 درصد از جمعيت پنج ميليوني خوزستان، عرب زبان هستند که به اندازه کشورهاي عربي توانايي عرضه هنر و موسيقي دارند. همچنين در بين اقوام لر و بختياري نيز آثار فاخري در عرصه سينماو بازيگري وجود دارد. جشنواره هاي گذشته و آينده مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با اشاره به فعاليت هاي هنري و نمايشي سال گذشته اضافه کرد: بيست و سومين جشنواره تئاتر استان، نخستين همايش بزرگ تئاتر براي همه، چهاردهمين جشنواره ملي مقاومت فتح خرمشهر، چهارمين جشنواره تئاتر خياباني باغملک، دومين همايش تئاتر ويژه کودک و نوجوان در دزفول و هفتمين جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان از جمله برنامه هاي اجرا شده در سال 90 بودند.

وي ادامه داد: همچنين نخستين جشنواره تئاتر بانوان در شادگان برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت و قول ميدهيم سال آينده يکي از بانوان هنرمند به عنوان دبير اين جشنواره انتخاب شود.

سپهر به جشنواره هاي تئاتر خوزستان در سال جاري اشاره کرد و گفت: دوازدهمين جشنواره تئاتر عربي در سوسنگرد، هفتمين جشنواره تئاتر منطقه اي زاگرس نشينان در مسجد سليمان، سومين همايش تئاتر ويژه دفاع مقدس، پانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر مقاومت فتح خرمشهر و بيستمين جشنواره منطقه اي تئاتر لاله هاي سرخ انديمشک از جمله جشنواره هاي تئاتر سال جاري خواهند بود.همه جا فضاي نمايش هست شهرستاني نداريم که فضاي نمايش نداشته باشد، البته در اهواز مشکل وجود دارد چراکه بيش از 40درصد توانايي هاي تئاتر در اهواز است، اين در حالي است که به اندازه کافي در اين شهر فضاي نمايشي وجود ندارد. در برخي جاها اهواز مورد بي مهري مسئولان قرار گرفته و در راه اندازي پروژه هاي عمراني دچار مشکلاتي هستيم.اجراي پروژه خانه هنرمندان استان از جمله کارهاي بزرگي است که در اين عرصه تحولات بزرگي را ايجاد خواهد کرد. اين فضا تا پايان سال 92 در اختيار انجمن هاي هنر نمايش قرار مي گيرد و آن روز شاهد بالندگي و شکوفايي تئاتر خوزستان خواهيم بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 26 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 23892
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 23892
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->