خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از افزایش تعداد مؤسسات قرآنی استان به رقم سوره‌های قرآن کریم خبر داد و گفت: مقرر شده تا عید مبعث، تعداد مؤسسات قرآنی استان به 114 مؤسسه برسد.

خبرگزاری فارس: افزایش تعداد مؤسسات قرآنی خوزستان به رقم سوره‌های قرآن کریم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید لطف‌الله سپهر ظهر امروز در نشست مدیران مؤسسات قرآنی استان اظهار کرد: مقرر شده تا عید مبعث، تعداد مؤسسات قرآنی استان به 114 مؤسسه برسد که تحقق این امر با نظارت دبیر شورای قرآن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با حرکتی جهشی از نظر کمی و کیفی صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مؤسسات قرآنی، انقلابی قرآنی بود که در استان محقق شده، افزود: موسسات قرآنی باید نهضت حفظ قرآن کریم را در استان فراگیر کنند و با توجه به استعدادهای قرآنی خوزستان، سهم استان در نهضت حفظ قرآن کریم باید حداقل 2 میلیون حافظ باشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن کریم، گفت: با توجه به استعدادهای قرآنی موجود در استان، سهم خوزستان حداقل باید 2 میلیون حافظ از یک تا 30 جزء باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: موسسات قرآنی باید تا پایان سال 1391، یک‌هزار و 391 حافظ قرآن کریم را پرورش دهند.

سپهر گفت: هر مؤسسه قرآنی که حافظ از یک تا 30 جزء قرآن کریم را پرورش دهد، برای حافظ یک جزء، 50 هزار تومان و حافظ کل قرآن کریم بین 100 تا 150 هزار تومان کمک مالی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دریافت می‌کند.

وی با اشاره به تصویب بودجه‌های قرآنی مناسب در شورای انقلاب فرهنگی، بیان کرد: باید تلاش شود از تسهیلاتی که در کشور برای امور قرآنی در نظر گرفته شده است استفاده و در مؤسسات قرآنی استان وارد کرد.

سپهر بر معنویت در مؤسسات قرآنی تاکید کرد و گفت: اعضای امور قرآنی استان باید از معنویت قرآنی برخوردار باشند تا باعث جذب اقشار مختلف مردم شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مؤسسات قرآنی خانه‌های نورانی روی زمین‌اند. باید سطح کیفی موسسات قرآنی آن چنان ارتقا یابد تا فرهنگ قرآنی در جامعه فراگیر شود.

سپهر با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: شیعیان به اهل‌بیت(ع) توجه ویژه‌ای داشته و دارند اما این توجه نسبت به قرآن کریم با توجه به پیشرفت‌های قرآنی که در کشورهای سنی‌ مذهب شاهد هستیم، در ایران کم بوده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) توجهی ویژه به مباحث قرآنی داشتند، به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در نشست‌های قرآنی در میان کشورهای دنیا از برترین‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هیچ بیانی رساتر از قرآن کریم نمی‌تواند پیامبر اکرم(ص) را معرفی کند. در بسیاری از آیات قرآن تعبیرات خداوند از ایشان با نوع بشر متفاوت است و خداوند در سوره «دهر» معرفی کاملی از شخصیت پیامبر اسلام ارائه می‌کند. همچنین با توجه به آیه تطهیر، می‌توان تعریفی کامل‌تر از اهل بیت(ع) یافت و سوره «کوثر» نیز در شان حضرت زهرا(س) دارای برکات بسیاری است که تعبیر کوثر خداوند از ایشان به معنای چشمه‌ای جوشان از همه خوبی‌ها و پاکی‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن و اهل‌بیت(ع) مروج و مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی ظلم‌های بسیاری در حق قرآن کریم روا داشته شد اما با تدبیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از دو یادگار پیامبر اسلام یعنی قرآن و عترت، بیداری اسلامی از ثقلین سرچشمه یافت و می‌رود تا سیطره فرهنگ تشیع در دنیا فراگیر ‌شود.

سپهر عنوان کرد: خداوند، قرآن کریم را بهترین ابزار هدایت قرار داده است و معارف قرآن مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت است. از منظر خداوند، معجزه الهی نه تنها شفابخش دردها است بلکه روشنی‌بخش روح‌ها نیز هست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 25 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 357
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 364
بازدید ماه : 490
بازدید کل : 24214
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 357
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 364
بازدید ماه : 490
بازدید کل : 24214
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->