تصویب 119 طرح کشاورزی برای دشت آزادگان

خبرگزاری فارس: تعداد 119 طرح کشاورزی با اعتبار 149 میلیارد ریال برای طرح توسعه کشاورزی شهرستان دشت‌آزادگان تصویب شد.

خبرگزاری فارس: تصویب 119 طرح کشاورزی برای دشت آزادگان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کارگروه توسعه کشاورزی و کارگروه اشتغال شهرستان دشت آزادگان ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد، در این کارگروه 119 طرح کشاورزی با اعتبار 149 میلیارد ریال برای طرح توسعه کشاورزی، تصویب شد.

استاندار خوزستان در این نشست کشف استعدادهای هر شهرستان و شناسایی فرصت‌های اشتغال‌زایی آن در بخش کشاورزی را از اهداف این کارگروه عنوان کرد.

سید جعفر حجازی افزود: در بخش اشتغال این شهرستان 2 هزار و 653 فرصت شغلی برای سال 91 تعهد شده است که این رقم به عنوان حداقل تعهدات ایجاد اشتغال در آن منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تامین تسهیلات برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط کشاورزی، فرزندان کشاورزان، علاقمندان به اشتغال در صنایع تبدیلی و سایر متقاضیان به ترتیب در اولویت هستند.

نماینده عالی دولت در خوزستان تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید در ارائه طرح‌ها حداقل 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب را سرلوحه قرار دهد تا بتوان 10 درصد توسعه در این بخش ایجاد کرد.

حجازی تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید سرانه مصرف هر شهرستان را به تفکیک تهیه و تا سال 92 کمبودها را پیش بینی کند تا برای تأمین نیازها و تصویب طرح‌ها امکان برنامه ریزی باشد.

استاندار خوزستان گفت: ایجاد حداقل 500 هزار شغل در بخش کشاورزی از جمله برنامه‌های دولت در سال 91 است که سهم خوزستان از این رقم، ایجاد 40هزار نفر شغل است

وی با بیان اینکه این کارگروه مشابه مسکن مهر است، هدف از تشکیل آن را واگذاری 2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی به بخش خصوصی عنوان کرد.

حجازی با اشاره به تأمین اعتبار این طرح افزود: 6 هزار و 600 میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده که خوزستان با 473 میلیارد تومان بیشترین اعتبارات را در این طرح به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: نرخ سود تسهیلات این طرح چهار تا هفت درصد است و فارغ‌التحصیلان کشاورزی در اولویت واگذاری تسهیلات به متقاضیان هستند.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان تأکید کرد: این کارگروه در راستای تحقق شعار امسال فعالیت می‌کند از این رو باید طرح‌های شیلات و دامپروری را که زیرساخت آنها آماده است در کارگروه مصوب کرده و از این رو به ایجاد اشتغال در این بخش بپردازیم.

استاندار خوزستان با اشاره به زیرساخت‌های تولیدی موجود در استان در بخش کشاورزی بیان کرد: خوزستان از لحاظ داشتن زیرساخت‌ها از بقیه استان‌ها جلوتر است و باید طرح‌های دارای متقاضی که زیرساخت آنها آماده است، در اسرع وقت در این کارگروه مصوب و تعیین اعتبار شوند. وی یکی از دلایل عدم موفقیت طرح‌ها از جمله در طرح بنگاه‌های زودبازده را عدم کارشناسی و مطالعه لازم و پیش بینی نشدن توجیه اقتصادی این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: این همه بیکاری و تعطیلی واحدهای کارگاهی به دلیل صدور مجوز کسب بدون مطالعه و کارشناسی است.

حجازی همچنین با تأکید بر فراهم ساختن تسهیلات اشتغالزایی در بخش کشاورزی برای خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی اظهار کرد: با اعتبارات کم می‌توان در زمینه کشاورزی از جمله در پرورش دام و مرغ برای خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی اشتغال ایجاد و این خانواده‌ها را خودکفا کرد.

رئیس ستاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در طرح توسعه کشاورزی قرار است هم ظرفیت ایجاد شود و هم ظرفیت‌های ایجاد شده گذشته در بخش کشاورزی را افزایش دهیم، گفت: نحوه فعالیت در طرح توسعه نباید منجر به حذف فعالیت‌های ما در بخش‌هایی همچون زراعت و باغات شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: انتظار می‌رود تمام واحدهای تولیدی که از عملکرد ضعیفی برخوردار هستند با استفاده از این تسهیلات فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: در این طرح تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت 7 تا 10 ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود؛ بنابراین مبالغ قسط‌های وام برای متقاضیان کمتر خواهد شد.

حجازی با بیان اینکه متقاضیان می‌‌توانند برای ثبت ‌نام در این طرح به سامانه اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند، افزود: متقاضیان و جویندگان کار در استان می‌توانند با مراجعه به این سامانه با استفاده از توانمندی‌های موجود ظرفیت‌های خالی استان در بخش اشتغال و کشاورزی را پر کنند.

عدم کارشناسی طرح های پیشنهادی از نقاط بارز این جلسه کارگروه کشاورزی بود که منجر به حذف بخشی از طرح‌ها و موکول شدن آن به جلسات دیگر شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 20 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 143
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 150
بازدید ماه : 276
بازدید کل : 24000
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 143
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 150
بازدید ماه : 276
بازدید کل : 24000
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->