پایه‌های علمی و آموزشی کشور با اجرای سند تحول مستحکم‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پایه‌های علمی و آموزشی کشور با اجرای سند تحول مستکم‌تر می‌شود.

خبرگزاری فارس: پایه‌های علمی و آموزشی کشور با اجرای سند تحول مستحکم‌تر می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی باقرزاده ظهر امروز در بیست‌‌وهشتمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و از معلمان نمونه کشوری و استانی خوزستان‌ اظهارداشت: یکی از راهکارهای اصلی این سند این است که در راهکار دهم با چهار زیر‌مجموعه به دو نقش معلم و محوریت آن اشاره شده است .

وی ادامه داد: یکی راهکارهایی که بر تخصصی شدن و اجرایی شدن نقش معلم تعیین شده و راهکار دوم اینکه می‌تواند زمینه بهره‌مندی معلم پس از بازنشستگی را فراهم کند و اینها زمینه‌هایی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین توسعه و شکوفایی نظام آموزش و پروش کشور را همراه خواهد داشت، افزود: نگرش نو و جدید در نظام آموزشی کشور باعث خواهد شد تا بنیه و پایه‌های علمی و آموزشی کشور بیش از گذشته مستحکم‌تر شود.

باقرزاده کیفیت در امر آموزش را مهم دانست و گفت: اگر بخواهیم سطح کیفی و کمی آموزش را در بین دانش‌آموزان افزایش دهیم باید در طول سال تحصیلی به کیفیت کار آموزش توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این سند تحول با همه بینشی که شما به عنوان تغییر نگرش و رویه زیر‌بنایی و اساسی و بازنگری در ساختار و روش به آن نگاه می‌کنید بدون معلم تحقق پیدا نمی‌کند و تحقق آن با معلم و متحول شدن اوست.

معاون وزیرآموزش وپرورش تصریح کرد: امروز اگر آرمان و انتظارات و اهدافی در این سند پیش‌بینی شده است همه آنها طوری تنظیم شده که مبنا و مبداحرکت معلم است و به هرقسمتی که در سند نگاه کنید بدون وجود جدی معلم و محوریت قلمداد کردن آن دیگر بندهای سند تحول بنیادین امکانپذیر نیست.

باقرزاده تاکید کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که در راستای اجرای سند تحول بنیادین اجرا می‌شود راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان و رقابت با دانشگاه‌های دیگر کشور است‌.

این مقام مسئول در وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: وظیفه دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم است که برعهده این دانشگاه گذاشته شده است و آموزش و پرورش موظف شده تا نیروهای مورد نیاز خود را از این دانشگاه تامین کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 17 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 166
بازدید کل : 23890
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 166
بازدید کل : 23890
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->