نخستين كنگره بزرگداشت شهداي بنادر و دريانوردي كشور در استان خوزستان برگزار شد

به منظور پاسداشت و تبيين ايثارگري و رشادت هاي كاركنان بنادر و دريانوردي در دوران دفاع مقدس و همچنين قدرداني از مقام شامخ و صبور خانواده هاي آنان ، نخستين كنگره شهداي بنادر و دريانوردي در استان خوزستان سيزدهم ارديبيهشت ماه برگزار شد .
به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان ، در آستانه ي سي امين سالگرد آزاد سازي خرمشهر قهرمان ، ضمن برگزاري نخستين كنگره ي شهداي بنادر و دريانوردي با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي ، مدير كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان و جمعي از مسوولين استاني ، از كتاب پرواز ملكوتي دريانوردان و دو تمبر ويژه اين كنگره رونمايي شد .

در جريان اين كنگره كه خانواده هاي شهداي بنادر و دريانوردي نيز حضور داشتند ، «مهندس سيد عطا اله صدر» طي سخناني خواستار ثبت خاطرات حماسه‌ پشتيباني اين سازمان در دوران دفاع‌مقدس شد.
وي با اشاره به نقش سازمان بنادر و دريانوردي در كشور بيان داشت : اين سازمان همان نقشي را كه براي پاسداري از مرزهاي اقتصادي در سال‌هاي جنگ داشته است امروز نيز در برابر دشمناني كه ايران را با تحريم هدف قرار داده‌اند، ايفا مي‌كند.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به لزوم تكريم و بزرگداشت مقام شامخ ۹۹شهيد سازمان بنادر و دريانوردي كشور افزود: دشمنان فعاليت‌هاي دريايي ما را مورد هدف قرار داده‌اند و با تحريم به جنگ ما آمده‌اند. جنگ امروز ما جنگ اقتصادي است و براي مقابله با اين توطئه، توجه به راه شهيدان، ثبات قدم را در برابر دشمن ايجاد مي‌كند.
«مهندس عطااله صدر» اظهار كرد: تهديدهاي دشمن اثرگذار نبوده و با اتخاذ راهكارهاي جديد وتلاش‌هاي همكارانمان، امور اقتصادي كشور را به خوبي به پيش مي‌بريم و دشمن زبون را با سرافكندگي سر جاي خودش مي‌نشانيم.بايد در اعتقاد خود محكم باشيم و در اين راه توجه به سيره و راه شهيدان بهترين الگو و راهكار است. اين طور نيست كه همه كشورها تابع سياست‌هاي آمريكا و انگليس باشند و اتفاقاتي كه در منطقه افتاده است اين نويد را مي‌دهد كه مسائل تغيير كرده است.
وي با بيان خاطراتي از روزهاي سخت جنگ گفت: اسكورت‌هاي شبانه كشتي‌ها در آبراه خورموسي و از طريق بندر امام خميني (ره) و ساعت‌هايي كه بايد شناورها از ديد دشمن مخفي مي‌ماندند براي ادامه حيات كشور و حمايت از جبهه‌ها توسط فداكاري‌هاي شهيدان اين سازمان و دلاوران نيروي دريايي و همه رزمندگان انجام مي‌شد و ثبت خاطرات فداكاري‌هاي صورت گرفته مي‌تواند بهترين سرمشق براي نسل‌هاي آينده باشد تا آيندگان بدانند وارثان چه كساني هستند و از اين آموزه‌ها درس بگيرند.
معاون وزير راه و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: دشمنان نظام در حال نبرد تمام عيار اقتصادي به‌منظور مختل كردن بخش‌هاي اقتصادي و تجاري كشور هستند.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي تصريح كرد: بايد ياد و خاطره شهداي جنگ تحميلي به‌ويژه شهداي سازمان بنادر را گرامي داشته و در راستاي مسير آنها گام برداريم.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي سازمان بنادر در طول جنگ تحميلي تصريح كرد: مهمترين وظيفه سازمان بنادر حمل و نقل دريايي، بارگيري كشتي‌ها براي صادرات و واردات اقلام مصرفي و كالاهاي مورد نياز مردم بوده كه اين نقش در زمان جنگ تحميلي نيز با كم و كاستي‌ها و امكانات در حد ممكن انجام مي‌شد.
صدر اضافه كرد: دشمن بعثي و متحدانش اولين جايي را نشانه گرفت، بنادر كشور بود تا از اين طريق مراكز استراتژيك اقتصادي را منهدم كند.
وي همچنين با بيان اينكه خوشبختانه با دلاورمردي‌ها و رشادت‌هاي مردان اين سرزمين و همت كاركنان سازمان بنادر در جاي جاي كشورمان، بسياري از اين نقاط از تجاوز و حمله دشمن مصون مانده و حفظ شد، گفت: شهداي گرانقدر ما همچنين دريادلان ارتش نيروي درياي اسلام و سپاه دفاع مقدس را به‌عنوان يك جهاد مقدس در دستور كار خود قرار دادند و تا جان در بدن داشتند به دفاع و پاسداري از مرزها پرداختند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه سازمان بنادر در قبل فعاليت خود را به‌ صورت اداره كل ايفا كرده و بعدها به سازمان رسمي مبدل شده، خاطرنشان كرد: سازمان بنادر در 75 سال خدمت خود نقش مؤثري را در توسعه اقتصادي كشور بر عهده داشته و به جرأت مي‌توان گفت اين نقش بي‌بديل است.
صدر با بيان اينكه نقش بنادر در توسعه اقتصادي كشور بسيار حائز اهميت است، ادامه داد: امروز حدود 5 هزار و 800 كيلومتر ساحل در كشور داريم و اين نشان از دريايي بودن كشور بزرگ و پهناور ما است.
وي با اشاره به اينكه بايد سواحل و بنادر جاي جاي ايران اسلامي را توسعه دهيم، خاطرنشان كرد: بايد با توجه مضاعف به بخش دريايي كشور روزبه‌روز ارتقاي اقتصادي و زمينه‌هاي پيشرفت آن را رقم بزنيم.
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي همچنين عنوان كرد: امروز تحريم‌ها كشور ما را هدف قرار داده و اين مهمترين اولويت دشمن است.
وي با اشاره به اينكه فداكاري‌ها و ايثارگري‌هاي شهدا، امروز مسير را براي ما روشن ساخته، اظهار كرد: جنگ امروز دشمنان نظام ما جنگي اقتصادي است كه در آن سعي مي‌شود بخش‌هاي اقتصادي و تجاري كشور مختل شود.
صدر اضافه كرد: بايد با تعامل، مشاركت و همت مضاعف در سال "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" دشمن نظام و انقلاب را به زبون و خواري كشانده و بار ديگر آن را سر جاي خود بنشانيم.
وي در پايان با اشاره به اينكه همواره بايد در مسير پيشرفت و اتحاد، محكم و استوار گام برداريم، گفت: انقلاب اسلامي ايران پيرو خط امام راحل و مقام معظم رهبري است و با ملت هوشيار و آگاه هميشه در صحنه هيچ‌گاه نااميد و از مسير منحرف نمي‌شود.
ديدار رو در رو با خانواده هاي شهداي بنادر و دريانوردي و بررسي مشكلات و خواسته هاي اين عزيزان و نشست مشترك با كارشناسان حوزه فرهنگي بنادر كشور از جمله ديگر برنامه هاي مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي در حاشيه اين كنگره بود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 14 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 152
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 285
بازدید کل : 24009
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 152
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 285
بازدید کل : 24009
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->