ترانزیت کالا از خرمشهر به کشورهای آسیای میانه، ترکیه، روسیه و عراق

خبرگزاری فارس: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از ترانزیت کالا از بندر خرمشهر به کشورهای آسیای میانه، ترکیه، روسیه و عراق خبر داد.

خبرگزاری فارس: ترانزیت کالا از خرمشهر به کشورهای آسیای میانه، ترکیه، روسیه و عراق

 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عادل دریس ظهر امروز در مراسم نخستین کنگره شهدای سازمان بنادر و دریانوردی کشور که با حضور مسئولان شهری، استانی و کشوری در سالن پایانه مسافربری خلیج‌فارس اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد، با معرفی مختصر بندر خرمشهر اظهار کرد: بندر خرمشهر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بنادر ایران در ناحیه شمال غرب خلیج فارس و در قلب منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه این بندر با کشور عراق دارای مرز مشترک بوده و در حلقه طلایی ارتباط تجاری کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس است، افزود: یکی از نکات حائز اهمیت سرعت دسترسی به ناوگان ریلی و جاده‌های ترانزیت کشور و همچنین فرودگاه بین‌المللی آبادان است که جابه‌جایی و انتقال کالا را برای مقاصد داخلی و همچنین ترانزیت خارجی به مقصد کشورهای آسیای میانه، ترکیه، روسیه و عراق با ارزان‌ترین هزینه حمل ممکن و میسر می‌کند.

* ‌بندر خرمشهر نگین درخشان خلیج فارس

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: برخورداری از ترمینال مسافری دریایی خلیج فارس به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین ترمینال‌های دریایی کشور و منطقه نقش عمده‌ای در توسعه مناسب تجاری بندر خرمشهر با سایر بنادر منطقه داشته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تعامل و حمایت مسئولان سازمان‌های دیگر در بهره‌برداری مناسب از زیرساخت‌های ایجاد شده بندر خرمشهر موفق‌تر عمل شود، ادامه داد: استقرار سیستم مدیریت یکپارچه، ‌ارتقای بهره‌وری، ‌افزایش کیفیت و ایمنی عملیات، ‌جلب رضایت ارباب رجوع و سازگاری فعالیت‌های بندر خرمشهر با مبانی حفاظت از محیط زیست، ‌بندر خرمشهر را به‌ عنوان نگین درخشان خلیج فارس به مشتریان ما معرفی کرده است.

* شهدا مایه بالندگی ایران اسلامی هستند

دریس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آنچه امروز مایه بالندگی مردم ایران اسلامی در برابر ابرقدرت‌ها بوده ایثار و از جان گذشتی آن بزرگان تاریخ کشور است.

وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی کشور از سوی کشورهای شرق و غرب و نیاز جبهه‌های جنگ به تسلیحات، مواد غذایی، سوخت و ... همگی از عواملی بودند که با از جان گذشتگی و ایثار اسطوره‌های این سازمان و ایفای نقش جهادی خود در پیشبرد اهداف نظامی و مقاومت در مقابل دشمن متجاوز، توانست بالندگی کشور را به خوبی ترسیم کند.

وی همچنین ضمن قدردانی از مقام شامخ و صبور شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوراه هشت ساله دفاع مقدس، خانواده‌های شهدای سازمان بنادر را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مراسم دانست و گفت: با شبیه‌سازی صورت گرفته از عملیات بیت‌المقدس در محوطه این اداره کل، یاد و خاطره شهدای آزادسازی بندر خرمشهر زنده خواهد ماند.



نظرات شما عزیزان:

مسعود
ساعت23:14---14 ارديبهشت 1391
سلام ممنون از وبلاگ زيبات اولا اگه خرمشهر واقعا اين همه امكانيات داشت وضعمون اينجور نبود همش دروغ ميگنmasood0632.loxblog.com

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 13 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 563
بازدید هفته : 580
بازدید ماه : 706
بازدید کل : 24430
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 563
بازدید هفته : 580
بازدید ماه : 706
بازدید کل : 24430
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->