کاهش 18 درصدی نرخ مرگ و میر عارضه‌های قلبی در دزفول

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم پزشکی ‌دزفول از کاهش 18 درصدی نرخ مرگ و میر عارضه‌های قلبی در سطح این شهرستان ‌خبر داد.

خبرگزاری فارس: کاهش 18 درصدی نرخ مرگ و میر عارضه‌های قلبی در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، عبدالرحیم صائمی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمان تشکیل دانشکده پزشکی دزفول و اتخاذ تدابیر خاص درمانی، نرخ مرگ میر بیماری‌های قلبی 18 درصد کاهش داشته است که با افتتاح مرکز مجهز و بزرگ جراحی قلب با همکاری خیرین و سرمایه گذاری ستاد فرمان امام قطعا شاهد کاهش بیشتر نرخ مرگ و میر و عوارض ناشی از این بیماری خواهیم بود.

وی از بیماری سرطان به عنوان دومین مشکل درمانی دزفول یاد کرد و افزود: به دلیل قرار گرفتن بیماری سرطان به عنوان دومین بیماری رایج منطقه که نرخ مرگ و میر آن پس از بیماری‌های قلبی در رتبه دوم قرار دارد، با سرمایه گذاری موسسه خیریه ولیعصر(عج) دزفول وابسته به صندوق قرض‌الحسنه حضرت ولیعصر(عج) مرکز طب هسته ای احداث شده است که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته این مرکز تشخیص انواع سرطان را پیش از پیش روی این بیماری تشخیص داده خواهد شد که کمک بسزایی به درمان به موقع بیماران سرطانی خواهد نمود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دزفول گفت: مجوز احداث یک بیمارستان تخصصی 24 تختخوابی جهت بیماران سرطانی اخذ شده است که به زودی کلنگ ساخت آن زده خواهد شد و نیز مجوز یک داروخانه هلال احمر برای تهیه داروهای کمیاب گرفته شده که در آینده ای بسیار نزدیک شروع به کار خواهدکرد.

وی گفت: مرکز طب هسته ای، با خدمات و تعرفه دولتی علاوه بر پوشش کامل شهرستان دزفول و شهرستان‌های همجوار، استان‌های همجوار را نیز تحت پوشش قرار داده است که در راستای همین موضوع مجوز مرکز رادیوتراپی نیز اخذ شده است که این طرح نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با تعرفه دولتی در دزفول احداث خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: در مدت 22 ماهه که از عمر این دانشکده می‌گذرد سعی کرده‌ایم با سرعت زیادی رو به جلو حرکت کنیم، تا کنون 16 میلیارد تومان هزینه لکه گیری‌ها و رفع مشکلات و نواقص اولیه شده است، اجرای طرح پردیس دانشگاه که چشم انداز 20 ساله دارد در دستور کار است که در این طرح دانشکده های مختلف پزشکی و مراکز مهم مورد نیاز دیگر در این پردیس پیش بینی شده‌اند.

صائمی از تصادفات به عنوان سومین علت مرگ و میر در دزفول نام برد و اعلام کرد: بیشترین فضا و ظرفیت بیمارستان به این موضوع اختصاص دارد ، 11 اورژانس جاده ای داریم و بر اساس تحقیقات به عمل آمده بهترین آمار را در اعزام‌های جاده ای دارا هستیم .

وی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین اورژانس خوزستان در دزفول و در بیمارستان بزرگ(گنجویان) قرار دارد که به زودی به یک دستگاه سی تی اسکن تجهیز خواهد شد که با تحقق این امر، تنها اورژانس کشور خواهد بود که مجهز به این دستگاه است با اتخاذ این تصمیمات و انجام این کارها در صدد هستیم که حادثه دیده در مسیر اعزام و در اورژانس از بین نرود.

صائمی نازائی را به عنوان چهارمین بیماری خطرناک این منطقه عنوان کرد و گفت: به علت اینکه نرخ نازای در منطقه بالا می‌باشد یک مرکز نازائی را در حال احداث داریم که این مرکز گام بلندی بسوی رفع این مشکل که علاوه بر تبعات جسمی، مشکلات روحی و روانی را برای خانواده‌ها و جامعه در پی دارد بر خواهد داشت که به امید خدا در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و همچنین نصب دستگاه ماماگرافی برای تشخیص عوارض و سرطان‌های رایج زنان از دیگر اقدامات بوده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 20 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 273
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 280
بازدید ماه : 406
بازدید کل : 24130
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 273
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 280
بازدید ماه : 406
بازدید کل : 24130
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->