خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اختلاف منطقه آزاد اروند و شرکت تاسیسات دریایی برای حل مشکل گمرکی در جلسه‌ای بررسی و برطرف شد.

خبرگزاری فارس: اختلاف منطقه آزاد اروند و تاسیسات دریایی برای عوارض گمرکی برطرف شد

 

بهروز حسینی‌فر عصر امروز پس از نشست مشترک با مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و با حضور فرماندار خرمشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند برای تامین منابع مالی قانونی خود به منظور کمک به آبادانی و عمران دو شهر خرمشهر و آبادان انتظار همکاری از سوی شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

وی تصریح کرد: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی یکی از شرکت‌های مهم و پویایی است که در محدوده منطقه آزاد اروند فعالیت می‌کند و مطابق قانون از پرداخت مالیات نیز معاف است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این شرکت همواره کالاها و مواد اولیه مورد نیاز فعالیت خود را از طریق گمرک سازمان منطقه آزاد اروند وارد می‌کند که طبق قانون ترخیص این کالاها منوط به پرداخت عوارض گمرکی است.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه این شرکت به بهانه‌های مختلف زیر بار پرداخت عوارض گمرکی کالاهای وارداتی خود نرفت و این سبب شد که گمرک سازمان منطقه آزاد اروند مانع ترخیص این کالاها شود.

حسینی‌فر تصریح کرد: دریافت عوارض گمرکی کالاهای وارداتی به محدوده منطقه آزاد اروند یک روال قانونی است و این سازمان نمی‌تواند از قانون تعدی کند و آن را ببخشد.

وی گفت: متاسفانه در چند روز اخیر برخی مدیران شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها سازمان منطقه آزاد اروند را به به دلیل دریافت عوارض گمرکی به باد انتقاد گرفته و بدون توجه به روال قانونی موضوع خواستار حل مشکل ترخیص کالاهای این شرکت شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اساساً عوارض گمرکی دریافتی توسط سازمان منطقه آزاد اروند بازخورد آن در قالب پروژه‌های عمرانی به مردم دو شهر آبادان و خرمشهر خواهد بود، ظهر امروز در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و همچنین فرماندار خرمشهر موضوع اختلاف بر سر دریافت عوارض گمرکی بررسی شد و تصمیمات خوبی برای حل این موضوع گرفته شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به این سئوال که برای ترخیص کالاهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و دریافت عوارض گمرکی چه تصمیمی اتخاذ شد، گفت: بنا شد کالاهای تاسیسات دریایی ترخیص و به این شرکت برای پرداخت عوارض دو ماه فرصت قانونی داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدیران این شرکت مدعی هستند که این عوارض در قراردادهایی که در پروژه‌های نفتی منعقد کرده‌اند دیده نشده مقرر شد در جلسه‌ای با وزیر نفت راهکاری برای تامین منابع مالی این عوارض پیدا شود.

حسینی‌فر با اشاره اینکه این سازمان همواره دارای روحیه تعامل و همکاری با همه شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در عرصه اقتصادی پویا هستند، افزود: سازمان منطقه آزاد اروند برای جلب سرمایه‌گذاری در منطقه از هیچ کمکی فروگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با تعامل و اتحاد همه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های سرمایه‌گذار زمینه اشتغال‌زایی و تحرک بیش از پیش اقتصادی و تجاری منطقه فراهم شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 12 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 276
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 283
بازدید ماه : 409
بازدید کل : 24133
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 276
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 283
بازدید ماه : 409
بازدید کل : 24133
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->