جلوگیری از طرح غیرکارشناسی بهشت آباد

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون عملی نیست و از اجرای این طرح جلوگیری می‌شود.

خبرگزاری فارس: جلوگیری از طرح غیرکارشناسی بهشت آباد

 

سیدجعفر حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز درباره اقدام استاندار اصفهان مبنی بر توبیخ صنایعی که در خرید اوراق مشارکت طرح انتقال آب از سرشاخه کارون مشارکت نمی‌کنند، گفت: این اقدام به دلیل عدم فروش اوراق مشارکت طرح انتقال آب از سرشاخه کارون (بهشت آباد) و عدم استقبال مردم از این طرح است.

وی با تأکید بر غیرکارشناسی بودن طرح بهشت آباد تصریح کرد: مسئولان این استان خود به عملی نبودن این طرح واقف هستند و می‌دانند که واحدهای صنعتی هزینه‌های گزاف اجرای این طرح را تقبل نمی‌کنند.

حجازی با بیان اینکه جلوگیری از اجرای طرح بهشت آباد به شدت از سوی مسئولان خوزستان در حال پیگیری است، افزود: هر چند حجم طرح بهشت آباد به یک چهارم کاهش یافته اما باز هم با اجرای این طرح موافق نیستیم، چرا که حجم انتقال آب در این طرح در سال‌های خشکسالی و ترسالی ثابت است و به شرایط استان توجهی نشده است.

رئیس ستاد مقابله با خشکسالی خوزستان ارزش اقتصادی آب در خوزستان را یادآور شد و تصریح کرد: تا زمانی که اراضی کشاورزی خوزستان قابلیت توسعه داشته باشد انتقال آب به نقاط دیگر قابل توجیه نیست، علاوه بر این کاهش آب بر تولید برق توسط نیروگاه‌های استان نیز تأثیر منفی دارد و میزان تولید برق را بسیار کم می‌کند.

وی افزود: اراضی خوزستان در سه فصل قابل کشت هستند،‌ این در حالی است که در استان‌های مرکزی حتی در صورت تأمین آب، فقط در یک فصل امکان کشت وجود دارد.

حجازی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد مصرف آب استان‌های مرکزی به کشاورزی اختصاص دارد، تأکید کرد: این استان‌ها با پنج درصد صرفه جویی در آب می‌توانند نیاز بخش صنعت را تأمین کنند تا دیگر نیازی به اجرای طرح انتقال آب نباشد.

وی آغاز طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای خزر را یادآور شد و گفت: دولت نیز با اجرای طرح بهشت آباد موافق نیست و این دو خط انتقال صرفا برای تأمین نیازهای واحدهای صنعتی است تا برای مصارف خود به رودخانه کارون وابسته نباشند.

طرح انتقال آب بهشت آباد برای انتقال یک میلیارد و 100 میلیون تومان آب از سرشاخه های رودخانه کارون به استان‌های مرکزی برنامه ریزی شده است. این طرح با وجود مخالفت استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان توسط دولت همچنان در حال پیگیری است.

اسفند سال گذشته 210 میلیارد تومان اوراق مشارکت اجرای این طرح در اصفهان عرضه شد، اما با عدم استقبال مردم تنها 20 درصد از این اوراق به فروش رفت.

استاندار اصفهان اخیرا اظهار داشته که به صنایع اصفهان که بخش قابل توجهی از آب را مصرف می‌کنند، هشدار داده بودیم که باید در خرید این اوراق مشارکت کنند، به همین دلیل 20 درصد آب ورودی صنایعی که در خرید اوراق مشارکت طرح بهشت‌آباد همکاری نکرده‌اند کاهش یافته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 10 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 376
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 383
بازدید ماه : 509
بازدید کل : 24233
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 376
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 383
بازدید ماه : 509
بازدید کل : 24233
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->