قطعه‌سازان خوزستاني آمادگي تامين نيازهاي صنعت نفت و گاز كشور عراق را دارند

 

استاندار خوزستان گفت: به واسطه حمايت از مردم آبادان و خرمشهر و با هدف همكاري و رونق تجارت با كشورهاي كويت و به‌ويژه عراق كه قبلا متقاضي محصولات ايران بودند، اولين نمايشگاه توانمندي‌هاي استان در آبادان برگزار مي‌شود.
 
سيدجعفر حجازي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌خوزستان، اظهاركرد: برگزاري اين نمايشگاه قطعا در رونق تجارت به عراق، افزايش ظرفيت توليد استان، اقتصادي شدن واحدهاي توليدي و صنعتي استان و همچنين ايجاد بازار رقابتي در بين توليدكنندگان داخلي و بالابردن كيفيت كالاها موثر است.
وي با اشاره به فرمايش اخير مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه اگر از توليد داخل حمايت شود، رقابت ايجاد شده و ارتقاء كيفيت كالا را به‌دنبال خواهد داشت، افزود: اميدواريم نمايشگاهي با غرفه‌هاي بسيار و متنوع در اين مكان برپا شود و استقبال خوب متقاضيان داخلي و خارجي را به‌دنبال داشته باشد.
استاندار خوزستان با بيان اين‌كه شركت‌هاي استاني اين ظرفيت را دارند كه امر صادرات به خوبي انجام دهند، اظهاركرد: 90 درصد صادرات به عراق ما از توليدات خود استان است. تجار عراقي و كويتي نمي‌دانند كه ما چه كالاهايي توليد مي‌كنيم ولي وقتي آن‌ها را در يك نمايشگاه جمع كنيم و از نزديك دستاوردهاي استان را به آن‌ها نشان دهيم، قطعا در عرصه‌هاي مختلف خصوصا صنعت نفت و گاز تبادلاتي انجام خواهد شد.
وي افزود: ما اكنون قطعه‌سازان بسيار ماهري در استان داريم كه عمده نياز صنعت نفت و گاز كشور را تامين مي‌كنند. با توجه به رشد و توسعه صنعت نفت و گاز در كشور عراق، قطعا نياز به قطعات اين صنعتي دارند كه قطعات ما علاوه بر مرغوب بوده، ارزان‌تر از مشابه خارجي خود هستند.
حجازي تاكيدكرد: مطمئنم اگر نمايشگاه خوشه صنعت نفت و گاز در آبادان و خرمشهر برگزار شود، بازار عراق بسيار پررونق‌تر خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 7 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 546
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 553
بازدید ماه : 679
بازدید کل : 24403
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 546
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 553
بازدید ماه : 679
بازدید کل : 24403
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->