خوزستان نماد ایستادگی خلیج فارس است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان با برخورداری از تاریخ و دیرینه کهن و دوران هشت ساله دفاع مقدس، امروز نماد مقاومت و ایستادگی خلیج فارس است.

خبرگزاری فارس: خوزستان نماد ایستادگی خلیج فارس است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی شعر خلیج فارس که بر روی اسکله بحرکان این منطقه با حضور مسئولان، شهری، استانی و کشوری همچنین شاعران و شعردوستان این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت‌ها و استعدادهای فرهنگی بسیاری را در خود پنهان کرده است.

وی افزود: این استان با قدمت دیرینه و کهن تاریخی از زمان ایلام و هخامنشیان تاکنون توانسته نقش ارزنده‌ای در تقویت فرهنگ و ادب کشور ایفا کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امروز استان خوزستان با ظرفیت و تولیدات بالای اقتصادی نفت و گاز باید در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کشور حرف اول را بزند، افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی شهرهای مختلف این استان درگیر و دارد دفاع از مرزها مشکلات و سختی‌های بسیاری را متحمل شدند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دومین کنگره ملی شعر خلیج فارس در این منطقه اضافه کرد: برگزاری چنین کنگره و برنامه‌هایی در راستای شناساندن ابعاد مختلف خلیج فارس در دنیا بسیار حائز اهمیت بوده و از طرفی دیگر بین اقوام و اقلیت‌های مختلف موجود در استان پیوند خاصی برقرار می‌کند.

حجازی همچنین عنوان کرد: امروز استان خوزستان با برخورداری از 600 کیلومتر مرز، 300 کیلومتر خشکی و 300 کیلومتر آبی جایگاه استراتژیک بسیار مهمی را در کشور بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه امروز صید و صیادی در این منطقه قطب اقتصادی مهم کشور را تشکیل داده، افزود: خلیج فارس امروز در جهان بسیار پرقدرت و باصلابت شناخته شده و این مهم نشأت گرفته از دلاورمردی‌های شهدای دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

استاندار خوزستان همچنین با بیان اینکه با تقویت بخش شعر و ادب می‌توان خلیج فارس را تا ابد در اذهان و قلب‌ها زنده نگه داشت، اظهار کرد: امیدواریم در سال‌های آتی این کنگره در سطح بین‌المللی و با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 7 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 186
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 193
بازدید ماه : 319
بازدید کل : 24043
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 186
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 193
بازدید ماه : 319
بازدید کل : 24043
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->