138 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در منطقه آزاد اروند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند از 138میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در این سازمان در حوزه‎های مختلف در سال 90 خبر داد.

خبرگزاری فارس: 138 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در منطقه آزاد اروند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهروز حسینی‎فر ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن کنفرانس سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، در خصوص مهم‌ترین فعالیت‎های این سازمان اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهمی که منطقه آزاد اروند در دستور کار دارد، تشکیل ستاد سرمایه‎گذاری در سازمان است که باعث کوتاه‎‌تر شدن مسیر اداری مجوزها و افزایش میزان سرمایه‎گذاری در منطقه خواهد شد.

وی افزود: در سازمان منطقه آزاد اروند اعتقاد به استفاده از ظرفیت‌ها وجود دارد و به همین دلیل در صدد آغاز پروژه‎هایی هستیم که به این امر کمک می‎کنند.

سرپرست منطقه آزاد اروند در این خصوص تصریح کرد: یکی از برنامه‎های ما آغاز به کار شهرک نفت و گاز است که در راستای کاهش واردات تجهیزات نفت و گاز و مونتاژ این قطعات در منطقه انجام خواهد گرفت زیرا این منطقه ظرفیت خوبی را در این زمینه دارد.

حسینی‎فر در ادامه به ایجاد شهرک قطعات مربوط به صنعت برق اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان برق کشور در استان خوزستان تولید می‎شود و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از صادرات برق ما به کشور عراق و بندر بصره صورت می‎گیرد، از سوی بصره تقاضاهایی برای افزایش میزان صادرات داشتیم و با راه‎اندازی شهرک برق می‎توانیم تجهیزات عمده برقی را که در حال حاضر از خارج از کشور وارد می‎شوند با ایجاد ارتباط میان شرکت‎های داخلی و خارجی در کشور تولید کنیم.

وی با اشاره به سایر فعالیت‎ها و برنامه‎های منطقه آزاد گفت: توسعه فیزیکی و عملکردی بنادر آبادان و خرمشهر، دعوت از کشورهای خارجی از جمله کشورهای عربی و چین برای جذب سرمایه‎گذاری خارجی از دیگر برنامه‎های منطقه آزاد اروند است.

*جذب سرمایه‎گذاری

سرپرست منطقه آزاد اروند در خصوص میزان سرمایه‎گذاری این سازمان در سال 90 اظهار کرد: در سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر 138 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 89 در حدود 89 درصد افزایش داشته است.

حسینی‎فر افزود: در حوزه عمرانی نیز میزان سرمایه‎گذاری‎ها ار آغاز عملکرد سازمان تاکنون یعنی در یک دوره پنج‌ساله از سال 85 تا 90 در حدود 264 میلیارد تومان بوده‎ است و در سال 90 به میزان 57 میلیارد تومان هزینه‎های عمرانی منطقه آزاد بوده که پیش‎بینی می‎شود در سال 91 این میزان با شتاب مواجه شده و تا حد زیادی افزایش یابد.

وی همچنین به اقدام مهم دیگری که منطقه آزاد در سال گذشته صورت داده اشاره و تصریح کرد: حرکتی که در سال 90 از سوی منطقه آزاد اروند اتفاق افتاد پرداخت مبلغ پیش‎پرداخت 160 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر برای خانواده‎های بی‎بضاعت زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی بود که با کمک این دو نهاد صورت گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به فعالیت این سازمان در حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: در سال 90 میزان صادراتی که از شلمچه صورت گرفت در حدود 500 میلیون دلار بوده و در صادرات در فروردین‎ماه سال جاری در حدود 57 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ‎است.

*توسعه گردشگری

حسینی‎فر در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش گردشگری در شهرستان‎های آبادان و خرمشهر خاطرنشان کرد: در پی مذاکراتی که صورت گرفته مقدمات امضای تفاهمنامه‎ای با مقامات بصره فراهم شده تا زمینه کشتیرانی تفریحی را در هر دو منطقه فراهم کنیم تا به این ترتیب جاذبه گردشگری و توریستی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که در دستور کار داریم ایجاد یک مزرعه پرورش کروکودیل در این منطقه است که با همکاری بخش خصوصی احداث خواهد شد و می‎تواند تا حد زیادی در جذب گردشگر برای این منطقه موثر باشد.

*سرمایه‎گذاری در شلمچه

سرپرست منطقه آزاد اروند همچنین در پاسخ به برخی پرسش‌ها در خصوص وضعیت سرمایه‎گذاری در شلمچه گفت: در حال حاضر به فکر راه‎اندازی یک بارانداز کالا به منظور دپوی کالا در آن هستیم که اقدامات اجرایی آن صورت گرفته ‎است.

حسینی‎فر اضافه کرد: به دنبال ایجاد انبار و سردخانه در شلمچه، ترانزیت کالا از عراق به ایران و برعکس در سال جاری فعال خواهد شد و علاوه بر آن پیشنهادی نیز مبنی بر احداث درب دوم در مرز شلمچه برای جلوگیری از ازدحام ارائه کرده‎ایم.

وی در ادامه نشست خود با اهالی مطبوعات و رسانه‎ها به نکات دیگری نیز اشاره کرد که از آن جمله می‎توان به کمک‎های مالی به شهرداری خرمشهر در زمینه پروژه‎های عمرانی اشاره کرد.

سرپرست منطقه آزاد اروند در پایان این نشست به منع قانونی خروج خودروهای پلاک اروند از استان بدون دریافت پلاک عبور موقت اشاره کرد و گفت: قانون حکم می‎کند که این خودروها برای خروج از محدوده استان خوزستان باید پلاک عبور موقت دریافت کنند اما با پلاک منطقه آزاد اروند می‎توانند تنها تا مرکز استان تردد کنند و در این زمینه محدودیت زمانی نیز ندارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 6 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 216
بازدید کل : 23940
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 216
بازدید کل : 23940
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->