احداث مدرسه از راه‌های اشاعه فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره‌ کل نوسازی مدارس خوزستان گفت: احداث مدرسه یکی از راه‌های اشاعه اندیشه و فرهنگ اسلامی در کشور محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: احداث مدرسه از راه‌های اشاعه فرهنگ اسلامی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، سیدمحمود میر ظهر امروز در همایش خیرین مدرسه‌ساز که در مدرسه حضرت سمیه این منطقه با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: اساس پیشرفت و توسعه جوامع انسانی تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه بدون تردید انسان‌های خردمند، با اخلاق و مسئولیت‌پذیر جامعه‌ای سالم امن و پیشرفته خواهند ساخت و امروز توسعه دانایی محور، هدف همه کشورها و ملت‌ها است، افزود: برای برخورداری همه افراد از نعمت آموزش و پرورش اسباب و لوازمی مورد نیاز است که نخستین آن‌ها مدرسه است.

مدیر مشارکت مردمی و نهادهای اداره ‌کل نوسازی مدارس خوزستان تصریح کرد: این حق همه کودکان و نوجوانان است که از نظام تعلیم و تربیت برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه فقر و محرومیت و مشکلات جامعه نباید مانع شکوفایی استعدادهای خدادادی آینده‌سازان شود، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از توانمندی‌های افراد و نهادهای نیکوکار و خیراندیش، فرهنگ‌سازی مناسب و بهره‌گیری از راه‌های مختلف تشویق و تکریم خیرین و استفاده بهینه از امکانات منابع دولتی و پیگیری قوانین و مقررات حمایت کننده از خیرین مدرسه‌ساز از جمله اهداف این خیرین در پیشبرد آموزش و پرورش کشورمان است.

میر خاطرنشان کرد: از طرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی برای علم و دانش ارزش بسزایی قائل شده و کمال انسان‌ها را کسب دانایی و راستی می‌داند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل جمعی از مردم نیکوکار و مسئولیت‌پذیر ایران احساس وظیفه کرده تا در کنار فعالیت‌های دولت با ایثار مال و صرف وقت خلأهای موجود در راه آموزش و پرورش خصوصاً در مناطق محروم کشور را پر کنند.

مدیر مشارکت مردمی و نهادهای اداره ‌کل نوسازی مدارس خوزستان در پایان از استقبال بی‌نظیر خیرین و شهروندان از همایش خیرین مدرسه‌ساز در این منطقه خبر داد و گفت: احداث مدرسه یکی از راه‌های اشاعه اندیشه و فرهنگ اسلامی در کشور محسوب می‌شود و باید بتوانیم مدارس را پایگاهی برای آموزش فرزندان و انسان‌سازی آنان قرار دهیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 6 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 478
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 485
بازدید ماه : 611
بازدید کل : 24335
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 478
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 485
بازدید ماه : 611
بازدید کل : 24335
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->