اهواز - خبرگزاری مهر: سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: سرمایه گذاران کشورهای حوزه خلیج فارس برای توسعه موقوفات و بقعه های این خوزستان جذب می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، سیر علی میرمحمدی پیش ازظهر امروز دوشنبه در نخستین نشست خبری خود در سال جاری اظهار کرد: در استان خوزستان 32 هزار هکتار زمین وقفی داریم که چهار هزار هکتار آن در اختیار اوقاف و 28 هزار هکتار آن در اختیار متصرفان است و در این راستا 260 پرونده در محاکم قضایی استان مطرح شده اند.
وی با بیان اینکه یکی از چالشهای استان در بحث موقوفات درگیری با منابع طبیعی بوده، افزود: این درگیری منجر شده که تاکنون هیچکدام از دو سازمان به حق خود نرسند و بالغ بر 30 هزار هکتار زمین بلاتکلیف باشد.

میرمحمدی همچنین در بخش دیگری سخنان خود به عملکرد اوقاف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعمیر و احداث زیارتگاه ها از برنامه های اوقاف است که در راستای این امر در سال گذشته 12هزار متر در این بخش فعالیت صورت گرفته است.

وی به مکانیزه شدن اطلاعات به عنوان اولین گام برای احیای موقوفات و جمع آوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: در این مرحله هشت هزار پرونده ثبت شده و مکانیزه کردن اطلاعات همچنان ادامه دارد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته 135 فقره وقف جدید در زمینه های مختلف بهداشتی، اجتماعی و ... انجام شده، گفت: بیشترین موقوفات در شهرهای اهواز، دزفول، شوشتر و آبادان بوده است.

سرپرست اوقاف خوزستان به رشد 120 درصدی درآمد موقوفات اشاره کرد و گفت: در صورتی که تصرفات را احیا کنیم با استفاده از درآمد موقوفات می توانیم مشکلات استان را حتی بدون نیازبه کمک خیرین رفع کنیم.

میرمحمدی همچنین از برنامه ریزی به منظور جذب سرمایه گذاران خلیج فارس به منظور احیای موقوفات استان خبر داد و گفت: جذب سرمایه گذاران کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص از کشورهای عمان، کویت و امارات از جمله برنامه های اوقاف در سال جاری است که در این راستا کمیسیون خیرین خارج از کشور طراحی می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون یک جلسه در این راستا برگزار شده و هماهنگی های لازم صورت گرفته، افزود: در کنار این کمیسیون از افراد خیر دیگر کشورهای جهان نیز که به صورت فردی مایل به همکاری هستند استفاده می شود.

میرمحمدی با اشاره به اینکه رویکرد اوقاف در سال جاری استفاده از سرمایه های خیران و سرمایه گذران خارجی در کنار هم است، گفت: در حال برنامه ریزی برای استفاده مطلوب از این سرمایه ها در بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی و اجتماعی هستیم.

وی به نمونه ای از اینگونه فعالیتها اشاره کرد و افزود: برای تولید نیروگاه برق با استفاده از زمینهای وقفی که جزو سرمایه های ما هستند برنامه ریزی و مکاتبه شده که بتوانیم در راستای این اقدام در راستای ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری، رفع مشکلات و موانع موجود شهروندان گامهای اساسی برداشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 5 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 298
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 305
بازدید ماه : 431
بازدید کل : 24155
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 298
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 305
بازدید ماه : 431
بازدید کل : 24155
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->