خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری خوزستان از ارتقای 27 رتبه‌ای دادگستری خوزستان و کسب رتبه چهارم کشوری خبر داد.

خبرگزاری فارس: ارتقای دادگستری خوزستان به رتبه چهارم کشور

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خوزستان، محمد باقر الفت در دیدار با قضات و مسئولان قضایی این استان، اظهار کرد: دادگستری خوزستان در سال گذشته از رتبه 31 به رتبه چهارم ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه دادگستری خوزستان رتبه اول کشور را در بخش انفورماتیک کسب کرده است، گفت: خوزستان تنها استانی است که همه حوزه‌های قضایی آن به فیبرنوری متصل است.

وی افزود: به منظور ارتقای ارتباطات، امسال فیبر تاریک را وارد مدار می‌کنیم.

الفت تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها، برخی رفتار‌ها عاقلانه نیست. برای مثال در ارائه عملکرد می‌توان به جای کاغذ از CD استفاده کرد.

رئیس‌ کل دادگستری خوزستان همچنین از راه اندازی سیستم ویدیو کنفرانس در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: این سیستم، در وقت و هزینه‌ها صرفه جویی و از بروز خطراتی که در بین راه قضات را تهدید می‌کند، کاسته می‌شود.

الفت افزود: این مسأله موجب حذف جلسات حضوری نمی‌شود اما این سیستم موجب می‌شود، ضمن ارتباط حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها با یکدیگر و مرکز استان، ارتباط با تهران و بهره‌مندی از اساتید برجسته کشوری نیز حاصل شود.

وی ادامه داد: معاون اداری مالی قوه قضاییه نیز توجه خاصی به این استان دارد به طوری که سال گذشته 210 میلیون تومان به این امر اختصاص داده شد.

الفت گفت: در حوزه انفورماتیک استان اقدام جدید صورت گرفته است و از طریق cms (سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی) ارتباط با ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان می‌سر می‌شود که این امر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش تخلفات اداری می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال احداث استان، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری تمام ساختمان‌های استیجاری حذف و همه در ساختمان‌های ملکی مستقر شوند.

الفت ضمن قدردانی از قضات و مسئولان قضایی در زمان برگزاری انتخابات، گفت: تلاش دشمن این بود که در انتخابات خلل وارد کند و با وارد کردن نظارت‌های جهانی، جمهوری اسلامی را در برگزاری انتخابات ناتوان نشان دهند.

وی ادامه داد: با ابلاغ آیین نامه آیت‌الله آملی لاریجانی و ورود قضات به این حوزه، امسال شاهد کاهش تخلفات در استان بودیم به طوری که در سراسر استان شاهد یک مورد درگیری در این زمینه نبودیم. امیدواریم مرحله دوم نیز با همین آرامش برگزار شود.

الفت با اشاره به افزوده شدن 314 نفر نیروی اداری به دستگاه قضایی استان، گفت: در آزمون سال جدید نیز 260 نفر پذیرفته خواهند شد که در سال آینده جذب دادگستری‌های استان می‌شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 5 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 418
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 425
بازدید ماه : 551
بازدید کل : 24275
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 418
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 425
بازدید ماه : 551
بازدید کل : 24275
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->