معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تغييرات نرخ نامه‌اي و تدوين نرخ نامه‌هاي جديد اتحاديه‌ها در سال جاري به پس از اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها موكول مي‌شود.

ابوالقاسم كوره‌چيني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در منطقه خوزستان اظهار كرد: در سال جاري براي هيچ اتحاديه‌اي در استان نرخ ‌گذاري جديد انجام نشده است.
 

وي افزود: اگر در اين روزها از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ نامه جديدي براي اتحاديه‌اي تدوين شود در ماه‌هاي آينده با آغاز فاز دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها اتحاديه‌هاي مربوطه، مجدد متقاضي تغييرات در نرخ نامه خود مي‌شوند و اين تغييرات براي مردم پذيرفتني نيست.
 

كوره‌چيني تصريح كرد: براي جلوگيري از اعتراض مردم و اعمال تغييرات مجدد در فاصله چند ماه، هر گونه تغييرات قيمتي در اتحاديه‌ها به پس از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها موكول خواهد شد.
 

وي عنوان كرد: در سال جديد اتحاديه‌هايي كه كار پخت و پز دارند، متقاضي تغيير نرخ نامه شده‌اند كه از جمله آنها مي توان به شيريني‌پزها، رستوران‌ها و ساندويچ فروشان اشاره كرد.
 

معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در حال حاضر اتحاديه‌هاي متقاضي نرخ‌نامه جديد حق هرگونه افزايش قيمت ندارند و اقدام به افزايش قيمت از سوي اتحاديه‌هاي مربوطه غير قانوني است.


 




تاریخ: 16 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

گذر سياره زهره از مقابل خورشيد، صبح فردا(چهارشنبه، 17 خردادماه) در محل پارك شهربازي اهواز رصد مي‌شود.

 

به گزارش خبرنگار علمي و اموزشي ايسناي خوزستان رصد از ساعت 7 آغاز مي‌شود و تا ساعت 9 ادامه‌دارد.
 

رصد گذر سياره زهره از مقابل خورشيد توسط گروه علمي نادكو با همكاري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مركز پادادشهر اهواز انجام مي‌شود.
 

حضور عموم مردم در اين رصد آزاد و هزينه ورود 6 هزار تومان است.

 




تاریخ: 16 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: یک سال پس از منتفی شدن توسعه کشتارگاه اهواز، به دلیل مغایرت با ضوابط زیست محیطی و بهداشت، شهرداری صنعتی کردن آن را از سر گرفته است.

خبرگزاری فارس: محیط زیست و بهداشت؛ قربانی توسعه در کشتارگاه اهواز

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز تنها کلان شهری که کشتارگاه صنعتی ندارد، اهواز است. کشتار دام در این شهر (همانند 26 کشتارگاه دیگر استان) به صورت سنتی انجام می‌شود؛ به عبارتی کشتار روی زمین صورت می‌گیرد و به جز گوشت، از سایر آلایش‌های دام هیچ استفاده‌ای نمی‌شود؛ در نتیجه این مواد به عنوان زباله دفع و محیط زیست را تهدید می‌کنند.

کشتارگاه اهواز با 15 هکتار مساحت (9 هکتار در حال بهره‌برداری) توسط شهرداری اداره می‌شود. این محل به دلیل مشکلات بهداشتی و زیست محیطی، در سال 72 به صورت موقت و مشروط از درون شهر به محل فعلی خود در جاده بقایی منتقل شد تا پس از ساخت کشتارگاه صنعتی (در منطقه زرگان) تعطیل شود. با گذشت 20 سال نه کشتارگاه صنعتی راه افتاد و نه کشتارگاه سنتی تعطیل شد.

گرچه این محل به اصرار شهرداری، نام «کشتارگاه نیمه صنعتی» را یدک می‌کشد، اما عملاً «کشتارگاه سنتی» است و در طول این مدت تنها کاری که انجام شده (آن هم با فشارهای اداره کل محیط زیست و پیگیری‌های قضایی) نصب تصفیه‌خانه است تا فاضلاب و پساب کشتارگاه به رودخانه کارون تخلیه نشود.

در خرداد ماه سال 90 شهرداری اهواز که پیش از این بدون داشتن مجوز، توسعه کشتارگاه را آغاز کرده بود، درخواست کرد آن را به کشتارگاه صنعتی تبدیل کند. این خواسته اما پس از بررسی در کارگروه به دلیل مخالفت نماینده محیط زیست و دامپزشکی منتفی و مقرر شد ساخت کشتارگاه صنعتی (در منطقه زرگان) با مشارکت بخش خصوصی دنبال شود. با این حال شهرداری، اعلام کرده که قصد دارد، طرح کشتارگاه صنعتی را در محل فعلی اجرا کند.




تاریخ: 16 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: فرماندار شوش از تحویل 600 واحد مسکونی مسکن مهر در این شهرستان تا پایان شهریورماه سال‌جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: تحویل 600 واحد مسکن مهر به متقاضیان در شوش

 

عبدالرضا سعیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: پروژه مسکن مهر شهرستان شوش از همه شهرستا‌ن‌های استان پیشرفت بهتری دارد و در سال گذشته بیش از 300 واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری باید همه واحد‌های مسکونی ساخته شده در مسکن مهر به متقاضیان تحویل شود، خاطر نشان کرد: باید همه واحدهای ساختمانی به متقاضیان تحویل شود و در حال تلاش هستیم که این فرآیند با کمترین زمان ممکن به پایان برسد.

نماینده دولت در شهرستان شوش با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای آماده‌سازی واحدهای ساختمانی مسکن مهر آغاز شده است، افزود: تا پایان شهریورماه سال جاری در شوش 600 واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده می‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این هدف انجام شده است.

سعیدی‌نیا تأکید کرد: مسکن مهر از پروژه‌های ملی است که در دولت‌های نهم و دهم اجرا شده است و به این دلیل باید کوشید تا فرصت باقی‌مانده در دولت دهم این پروژه عظیم به نتیجه برسد و مردم از مزایای این طرح بزرگ استفاده کنند.

وی افزود: مشکلات موجود در شهرستان شوش در بخش مسکن با افتتاح واحد‌های مسکن مهر تا حد زیادی برطرف می‌شود.




تاریخ: 16 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از آغاز برداشت گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: محصول گوجه فرنگی شوشتر به تدریج به بازار تزریق می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع شوشتر

 

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: برداشت گوجه فرنگی از مزارع شوشتر آغاز شده است و محصول برداشت شده به زودی وارد بازار مصرف می‌شود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول در شهرستان شوشتر گفت: در سال‌جاری بیش از 2 هزار هکتار از مزارع شوشتر زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته است.

پوررکنی با اشاره به میزان تولید گوجه فرنگی در هر هکتار گفت: پیش بینی می‌شود در هر هکتار از اراضی زیر کشت گوجه فرنگی شوشتر 25 تن محصول تولید شود بدین ترتیب انتظار می‌رود امسال بیش از 50 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شوشتر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه محصول گوجه‌فرنگی شوشتر به مرور زمان به بازار تزریق می‌شود، افزود: در تلاش هستیم تا عرضه محصول گوجه‌فرنگی به بازار مدیریت شود تا قیمت این محصول در بازار شوشتر تعدیل شده و با نرخی معقول و مناسب به دست مصرف کننده برسد.

شهرستان شوشتر از نظر کشت و برداشت محصول در سطح خوزستان از شهرهای نمونه به شمار می‌آید و به نوعی قطب کشاورزی محسوب می‌شود.




تاریخ: 16 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 182
بازدید کل : 23716
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 182
بازدید کل : 23716
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->