طی حکمی از سوی معاون وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رحمن قلاوند بعنوان مسئول میزکشورهای امارات ،قطر، عمان درحوزه خلیج فارس وکشور الجزایردرقاره افریقامنصوب شد. در حکم کورش پرند آمده است: براساس بندیک سندراهبردی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشورمبنی برحضورموثردرعرصه های بین المللی به عنوان مسئول میزامارات،قطر،عمان والجزایرمنصوب می گردید. امید است با استعانت ازخداوند متعال واستفاده ازتجربیات ارزشمند جنابعالی درجهت نیل به اهداف سازمان وپیشرفت وتعالی کشورگامهای موثری برداریم .




تاریخ: 27 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

مديركل آموزش فني و حرفه‌اي خوزستان از صدور 67هزارو166فقره گواهينامه مهارتي در فني و حرفه‌اي خوزستان در سال 90 خبر داد

 به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي خوزستان رحمن قلاوند اظهار داشت: 145هزارو936نفر در آزمون‌هاي فني و حرفه‌اي خوزستان در سال 90 شركت كردند كه از اين تعداد67166نفر در اين آزمون‌ها قبول وموفق به اخذگواهینامه شدند. قلاوند اضافه كرد: از اين تعداد گواهينامه 33003فقره براي زنان و 31488فقره براي مردان شركت كننده در آزمون‌هاي مهارتي اين اداره صادر شده است وي ادامه داد:این آزمونها دربخش های مختلف اعم ازکارآموزان مراکزدولتی،صنایع ،صنوف،آموزشگاههای آزاد،آزمونهای ادواری و....برگزارگردید. قلاوندبه مزاياي داشتن گواهينامه مهارت فني اشاره وگفت: گواهينامه‌ها مهارتی فنی وحرفه ای بر اساس آخرين كد و استانداردهاي بین المللی موجود در سايت سازمان فني و حرفه‌اي كشور صادر مي‌ شوند.




تاریخ: 26 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

در پایان مسابقات انتخابی و قهرمانی دو و میدانی خوزستان تیم اهواز با 66 امتیاز اول شد و تیم‌های خرمشهر با 50 امتیاز و ایذه با 45 امتیاز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

جعفر حاج‌باقری دبیر هیات دو و میدانی استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: این مسابقات روز چهارشنبه 23 فروردین‌ماه در اهواز برگزار شد که تیم‌های اهواز، مدرسه دو و میدانی اهواز، هویزه،‌ خرمشهر، دزفول، ایذه، ماهشهر، گتوند،‌ آبادان و باغملک در آن شرکت کرده بودند.

وی بیان‌کرد: این مسابقات در دو رده سنی بزرگسالان در دوهای 100، 200، 400، 800، 1500 متر، 3000 هزار متر آزاد و 110 متر با مانع، پرش‌های طول، ‌سه‌گام و ارتفاع و پرتاب‌های وزنه و نیزه انجام شد.

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان یادآورشد: در دوی 100 متر عباس انصاری از اهواز، سیداحمد موسوی از هویزه و آرش یوسفی از خرمشهر به ترتیب مقا‌م‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

وی ادامه‌داد: در دو 200 متر سیداحمد موسوی از هویزه اول، حامد یعقوبی از اهواز دوم و محسن عویدی از خرمشهر سوم شد.

حاج‌باقری افزود: در دو 400 متر رضا بوعزار و اشکان عفری از اهواز به ترتیب مقام‌های اول و دوم را از آن خود کردند و پیام حیدری از ماهشهر سوم شد.

وی عنوان‌کرد: در دو 110متر بامانع حامد نصیری از ایذه، امید مهدی‌پور از گتوند و میلاد صالحی از ماهشهر به ترتیب اول تا سوم شدند.

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان درباره نفرات برتر دو 800 متر گفت: قاسم فریسات از اهواز، وحید حسین‌زاده از ایذه و احمد فرج‌پور از اهواز به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

وی بیان‌کرد: در دو 1500 متر وحید حسین‌زاده از ایذه اول شد و ‌خالد عبیداوی و جاسم زرگانی هر دو از اهواز مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

حاج‌باقری یادآورشد:‌ در دو 3000 متر آزاد آرش مقصودی از ایذه اول،‌ خالد عبیداوی از اهواز دوم و فاضل پیرمردی از باغملک سوم شد.

وی درباره نفرات برتر پرش طول این دوره از مسابقات خاطرنشان‌کرد: آرش یوسفی و حسین احمدی هر دو از خرمشهر به ترتیب جایگاه‌های اول و دوم را به دست آوردند و ابراهیم شکوری از ایذه سوم شد.

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان گفت:‌ در ماده پرش سه‌گام امیر حزباوی و عادل مجدمی هر دو از خرمشهر به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند. در این رشته مقام سوم نداشتیم.

وی بیان‌کرد: در پرش ارتفاع نیز عادل مجدمی و امیر هزامی هر دو از خرمشهر به ترتیب عنوان‌های اول و دوم این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کردند. در این ماده نیز مقام سوم نداشتیم.

حاج‌باقری افزود: در پرتاب وزنه محمد حردانی و میلاد جادری هر دو از اهواز به ترتیب اول و دوم شدند و امیرحسین جلیلیان از خرمشهر جایگاه سوم را به دست آورد.

وی درباره نفرات برتر پرتاب نیزه اظهارکرد: علی امیدی از ایذه، ‌محمدرضا ساکی از هویزه و محمد لایقی‌نیا از دزفول به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم ایستادند.
 




تاریخ: 24 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

مدیر کل هواشناسی خوزستان از تشکیل سامانه گرد و غبار در عراق خبر داد و گفت: این سامانه در راه خوزستان است.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به دنبال تقویت سیستم کم فشار باران زا در منطقه خوزستان و جنوب عراق، تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا باعث باد و گرد و خاک در صحاری جنوب عراق و انتقال آن بر روی استان شده است که انتظار می‌رود با شروع بارندگی طی بعد از ظهر و شب روز جاری وضعیت یاد شده بر طرف شود.

وی افزود: همانطور که انتظار می‌رفت تقویت قابل توجه سیستم کم‌فشار و باران زا سطح زمین به همراه خط ناپایدار لایه میانی جو ابرناکی قابل توجهی را در نیمه غربی کشور و استان خوزستان سبب شده که انتظار می‌رود طی ساعات آینده با تقویت بیشتر این دو عامل با شروع بارندگی در اکثر نقاط استان مواجه شویم و وضعیت مذکور با شدت و ضعف تا اواخر روز شنبه ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری در بعضی ساعات همراه با بارندگی و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ گاهی توأم با وزش باد قابل‌ملاحظه و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود و انتظار تداوم این وضعیت با شدت و ضعف تا اواخر روز شنبه وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت هوا، نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارندگی جهت باد، شمال غربی تا جنوب غربی سرعت باد، 15 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه و کشاورزی اهواز با 36.4 و ایذه با 12 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی تأکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 34 و حداقل به 21 درجه سانتیگراد خواهد رسید.




تاریخ: 24 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

 

خبرگزاری مهر: معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان سازمان آب و برق خوزستان گفت: این استان در سالهای اخیر درگیر پدیده خشکسالی بوده و امسال نیز این وضع ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله دهکردی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، با بیان اینکه این طرح برای استمرار و دعوت از تمام آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان برای نجات آب است، اظهار کرد: با بهره گیری از انرژی و تلاش دانش آموزان، توجه همگان به استفاده بهینه از آب جلب شود.
دهکردی تاکید کرد: در صورتی که رفتار جامعه در مصرف آب تغییر نکند با مشکلات بسیاری رو برو خواهیم شد.

وی بحران کم آبی و ورود مواد آلوده کننده به رودخانه ها را یادآور شد و تصریح کرد: کسانی هستند که آب را آلوده می کنند در گذشته نسبت به این افراد بی تفاوت بودیم اما در حال حاضر نمی خواهیم نسبت به عملکرد آنها بی تفاوت باشیم.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سه چهارم زمین را آب فرا گرفته، گفت: کره زمین از فاصله زیاد آبی رنگ به نظر می رسد اما باز هم کمبود آب وجود دارد زیرا 97.2 درصد سطح زمین پوشیده از آبهای شور اقیانوسها و دریاهاست اما آب حیات بخش و خواسته مردم آب زلال و شیرین است.

وی افزود: ایران با داشتن 1.1 درصد سطح خشکی دنیا، تنها 34 درصد بارشها و آبها را در جای داده و به عنوان یک کشور خشک و نیمه خشک تلقی می شود.

دهکردی ادامه داد: سالانه ۲۵۰ میلی متر باران در ایران اتفاق می افتد، در حالیکه متوسط بارندگی در دنیا ۸۰۰ میلی متر است.

عضو هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: به دلیل عدم توزیع مناسب بارشها سد‌ها ساخته می شوند که علاوه بر جلوگیری از خسارت در مناطق کم آب از آنها استفاده شود.

وی به وقوع پدیده خشکسالی را در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۸۶ با کاهش شدید بارشها توجه مسئولان به وضعیت بحرانی منابع آب جلب و تلاشها برای تشکیل ستاد مقابله با خشکسالی و بسیج امکانات آغاز شد.

دهکردی ادامه داد: برخلاف تصور، خشکسالی به یک سال محدود نشد و در سال بعد از آن هم تداوم یافت و بارش نامناسب سالهای بعد نیز وضعیت منابع آب را بهبود نبخشید؛ در سال جاری هم در وضعیت خشکسالی قرار داریم و مصارف متنوع تر شده و افزایش یافته است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر تغییر رویکرد نسبت به مصرف آب، استمرار و نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی را ضروری دانست و گفت: دانش آموزان با تاثیر در رفتار والدین و بستگان خود می توانند در این راه کمکهای بسیاری کنند.
 




تاریخ: 24 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->