استاندار خوزستان از برگزاري همايش سرمايه‌گذاري تا پايان امسال خبرداد و گفت: به‌منظور جذب سرمايه‌گذاران، توسعه صنايع و افزايش اشتغال استان اين همايش برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌خوزستان، سيدجعفر حجازي در جلسه ستاد سرمايه‌گذاري كه روز گذشته، 11 ارديبهشت‌ماه در محل استانداري برگزار شد، عنوان‌كرد: زيرساخت‌ها و قابليت‌هاي موجود در استان حاكي از وجود ظرفيت‌هاي خالي است كه مي‌توان به نحو قابل توجهي در بخش سرمايه‌گذاري از آن‌ها استفاده كرد.
وي افزود: مناطق آزاد خوزستان ظرفيت‌هاي خوبي براي سرمايه‌گذاري دارند و از زيرساخت‌هاي لازم برخوردارند؛ نيروي انساني و دسترسي به بندر يكي‌ديگر از امتيازات اين مناطق است.
استاندار خوزستان بيان‌كرد: دستگاه‌هاي مربوط در بخش سرمايه‌گذاري بايد طرح‌هاي سرمايه‌اي را شناسايي و مشخصات آن‌ها را تا دو ماه آينده آماده كنند كه بتوانيم زمينه‌‌هاي لازم برگزاري همايش سرمايه‌گذاري را فراهم كنيم.
حجازي اظهارداشت: خوزستان نبايد به منابع بانكي اكتفا كند زيرا اين منابع خيلي كم و با استعدادها و قابليت‌هاي استان همخواني ندارد. به‌طور مثال سال‌گذشته تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده فقط 180 ميليارد تومان بود و سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي ديگر نيز 340 ميليارد تومان بوده است.
وي يادآورشد: همايش صنايع پايين دستي و مياني نيز 12 تيرماه در خوزستان برگزار مي‌شود.



تاریخ: 13 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

مسئول خانه سبز هنرمندان شوشتر از برگزاری یازدهمین دوره

همایش فردوسی استان خوزستان در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری یازدهمین دوره همایش فردوسی در شوشتر

مجید بهداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: قرار بود یازدهمین دوره همایش فردوسی در بهمن یا اسفندماه سال گذشته برگزار شود که به‌دلیل مراحل اداری و پیگیرهای دریافت مجوز برگزاری همایش به اردیبهشت ماه سال‌‌جاری موکول شد.

وی افزود: دریافت مجوز، شش ماه زمان برده است که در این مدت چهار بار نامه برای دریافت مجوز ارسال شده و اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان در این زمینه همکاری بسیار نزدیکی داشته است.

مسئول خانه سبز هنرمندان شوشتر با اشاره به مشکلات مالی موجود در این همایش گفت: مجوز اخذ شده بدون تاریخ است تا اگر برگزاری همایش از نظر تامین اعتبار مشکلی ایجاد شد بار دیگر نیازی به اخذ مجوز نباشد.

بهداری درباره زمان برگزاری این همایش تصریح کرد: این همایش قرار است در تاریخ 25 اردیبهشت‌ ماه سال‌جاری در سینما آبشار شوشتر برگزار شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در خصوص گنجایش سالن‌های شوشتر افزود: سالن سینمای شوشتر گنجایش 500 نفر را دارد که به این دلیل قرار شده این همایش در این مکان برگزار شود.

مسئول خانه سبز هنرمندان شوشتر درباره دعوت شدگان این همایش افزود: اساتید برجسته‌ای مانند امین، وحیدی، صادقی و همچین استاد مختوم به این همایش دعوت شده‌اند که مقدمات حضور این افراد در شوشتر فراهم شده است.

وی در پایان گفت: استاد صادقی از شاهنامه خوانان بزرگ و بین‌المللی است و فراخوان اخذ مقاله در این همایش منتشر شده و از متقاضیان درخواست داریم تا مقالات خود را به دبیرخانه تعیین شده ارسال کنند.




تاریخ: 3 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سقوط نفت آبادان به لیگ دسته اول به عمد و برای لجبازی با مردم آبادان بود و چون این اتفاق مردم آبادان را ناراحت کرد من وظیفه دارم در این خصوص افشاگری کنم.

خبرگزاری فارس: سقوط تیم نفت آبادان عمدی بود
 

 

حمیدرضا گرشاسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوزستان در خصوص عملکرد تیم‌های فوتبال خوزستان در این فصل اظهار داشت: تیم استقلال صنعتی خوزستان با بدشانسی صعود مستقیم به لیگ برتر را از دست داد.

وی افزود: در حالی که این تیم بخت اول صعود از گروه خود به لیگ برتر بود در نهایت به مرحله پلی‌آف رفت و باید در آنجا از حق فوتبالی خود دفاع کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: البته در این زمینه اعلام رشوه نیز شد و حریف ما با زدوبند به لیگ برتر صعود کرد.

گرشاسبی تصریح کرد: ما همه شماره تلفن‌ها را به شکل مکتوب به فدراسیون با ذکر اسم اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر فدراسیون این مسئله را پیگیری نکند باید به فدراسیون نیز شک کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه در خصوص تیم صنعت نفت آبادان نیز خاطرنشان‌ کرد: در پایان فصل لیگ برتر، اسامی همه عوامل و مسببان سقوط نفت آبادان به لیگ دسته اول را با ذکر مسئولیت آن‌ها رسانه‌ای خواهم کرد.

گرشاسبی افزود: برای من محرز شد که سقوط نفت آبادان به لیگ دسته اول به عمد و برای لجبازی با مردم آبادان بود و چون این اتفاق مردم آبادان را ناراحت کرد من وظیفه دارم در این خصوص افشاگری کنم.

وی ادامه داد: ما برای صعود نفت آبادان به لیگ برتر تلاش فراوانی را انجام و حتی در جریان بازی پلی‌اف این تیم برای صعود به فصل دهم لیگ برتر با مدیرعامل با نفوذ تیم مقابل که آمده بود نفت را ببرد و به لیگ برتر برسد درگیری پیدا کردم در حالی که این کار دور از شأن و جایگاه من بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تصریح کرد: در همه بازی‌های تیم حضور یافتم اما متأسفانه مسئولان این باشگاه هیچ مشورتی را با ما انجام نمی‌دادند و هرچه می‌گفتیم برعکس عمل می‌کردند.

گرشاسبی در پایان گفت: در این خصوص در آینده و پس از پایان لیگ برتر مفصل صحبت خواهم کرد چراکه اگر این افشاگری را نکنیم خائن هستیم.




تاریخ: 3 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

فرماندار اهواز تعداد کل داوطلبان کاندیداتوری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه انتخابیه شهرستان اهواز را يك‌هزار و 108 نفر اعلام کرد.
عبدالعزیز فدعمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان – اظهارداشت: این تعداد شامل يك‌هزار و 32 نفر مرد و 76 نفر زن است.
وی تعداد داوطلبان شهر اهواز را 439 نفر شامل 382 نفر مرد و 57 نفر زن عنوان کرد و افزود: خانمی 25 ساله جوان ترین و آقایی 71 ساله مسن ترین ثبت نام کنندگان در انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز بودند.
فرماندار اهواز با بیان این که در شهر الهایی 21 نفر برای کاندیداتوری در انتخابات شوراها ثبت نام کردند، گفت: همچنین در بخش مرکزی شهرستان اهواز 317 نفر، بخش اسماعیلیه 128 نفر و بخش غیزانیه 203 نفر، داوطلب شرکت در این انتخابات شدند.



تاریخ: 3 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول از تولد نخستين گوزن زرد ايراني سال 92 در سايت گوزن زرد "ميانرود" دزفول خبر داد.
فرهاد قلي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار كرد:‌ تولد اين گوزن اتفاق بسيار مهمي در سال 92 بود، چرا كه مجموعه را به ادامه روند توليد مثل اين گونه مهم اميدوار كرد.
وي ادامه‌ داد: اگر امنيت سايت و زيستگاه پايين باشد يا شوك‌هايي از قبيل آلودگي‌هاي زيست محيطي يا صوتي به اين سايت وارد شود، ممكن است توليدمثل گوزن زرد ايراني انجام نگيرد؛ عدم توليدمثل اين گونه مهم نشانه بدي براي زيستگاه و سايت نگهداري آن خواهد بود و اين امر، وضعيت نگران‌كننده‌اي براي بقاي گوزن زرد ايراني ايجاد مي‌كند.
رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول عنوان كرد: با توجه به اين‌كه ارديبهشت‌ماه و خردادماه زمان زايمان گوزن‌ها است، اقدامات لازم ايمني و امنيتي در زيستگاه گوزن‌ها در اين زمان با شدت بيشتري انجام مي‌گيرد و از ورود هرگونه ناامني و آلودگي كه منجر به سقط جنين يا مرگ نوزاد گوزن زرد ايراني مي‌شود به شدت جلوگيري خواهد شد.
قلي‌نژاد اظهار کرد: پروژه احيا و تكثير گوزن زرد ايراني در سايت ميانرود دزفول از سال 87 شروع شد و پس از انتقال 21 راس گوزن زرد به جنگل پارك ملي دز در شهرستان دزفول، رهاسازي گوزن‌ها درشهريورماه همان سال صورت گرفت.
وي افزود: براي آماده‌سازي سايت نگهداري، احيا و تكثير گوزن زرد ايراني در ميانرود دزفول اقداماتي از جمله فنس‌كشي 75 هكتار از جنگل به عنوان زيستگاه(سايت اول احيا و تكثير)، تامين آب در قالب احداث آبشخورها از چاه‌ها، تامين حفاظت گوزن‌ها با احداث ايستگاه محيطباني ميانرود و استقرار نيرو، استقرار خودرو و موتورسيكلت جهت گشت‌زني و همچنين احداث محل قرنطینه گوزن‌ها انجام شد.
رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول گفت: از سال 87 تاكنون با انجام اقدامات لازم جهت احيا و تكثير گوزن زرد ايراني در سايت ميانرود دزفول، تعداد گوزن‌هاي زرد ايراني بر اساس آخرين سرشماري كه پاييز سال گذشته انجام شد، از 21 راس به 38 راس افزايش يافته است.
قلي‌نژاد به طرح توسعه سايت احيا و تكثير گوزن زرد ايراني در ميانرود دزفول كه در حال اجرا است، اشاره كرد و افزود: اين طرح يكي از پروژه‌هاي سال 91 بوده كه به پايان نرسيد و نيمه تمام ماند. حدود 80 درصد طرح انجام شده و اميد است 20 درصد باقي مانده نیز در سال 92 به اتمام برسد. در طرح توسعه اين سايت، تقريبا 75 هكتار ديگر از جنگل به عنوان سايت دوم فنس‌كشي مي‌شود كه پس از تكميل، وسعت مجموعه احيا و تكثير گوزن زرد ايراني در ميانرود دزفول به بيش از 150 هكتار افزايش مي‌يابد.



تاریخ: 3 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->