شعرهاي بختياري سياوش كرد در كتابي با نام "تماسا" مراحل اوليه چاپ را طي مي‌كند.
 
اين شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ‌ـ منطقه خوزستان ـ گفت: " تماسا" عنوان كتابي به گويش بختياري است كه شامل شعرهايي در قالب دو بيتي، غزل و مثنوي است.
 
وي ادامه داد: شعرهاي اين كتاب كه سومين كتاب من محسوب مي‌شود بيش‌تر عاشقانه و اجتماعي هستند. اين اشعار سروده‌هاي 2 يا سه سال اخير من هستند كه هنوز مجوز نگرفته‌اند.
 
كرد توضيح داد: "تماسا" به گويش بختياري به معناي "گويا..." يا "مثل اين كه..." است.
 



تاریخ: 16 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

 

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق و هیات همراه از توانمندی‌های صادراتی و اقتصادی منطقه آزاد اروند در مرز ترانزیتی شلمچه بازدید کردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌خوزستان، مهدی نیک‌پی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند اظهاركرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از حمل و انتقال کالاهای ترانزیتی به عراق از منطقه تجاری شلمچه انجام می‌شود.
وي با اشاره به موقعیت و نزدیکی بندر خرمشهر و سایت تجاری شلمچه به عراق افزود: امکان حمل و نقل ترکیبی کالا به کشور عراق از مرز شلمچه یکی از پتانسیل‌های این منطقه است.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند با اشاره به پتانسیل منطقه تجاری شلمچه جهت تبدیل شدن به بندر خشک گفت: تمرکز ادارات گمرک، بانک و سایر ارگان‌های مستقر در شلمچه و همچنین وجود ریل قطار و جاده در کمترین فاصله زمانی یکی دیگر از مزیت‌های محدوده شلمچه است.
نیک‌پی با ارزیابی مثبت از حضور ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در منطقه آزاد اروند خواستار عملیاتی شدن وعده‌ها و قول‌های داده شده از سوی مسئولان و مدیریت زمان در خصوص مصوبات جلسات شد.
امین شریعتی، قائم مقام دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق نيز گفت: مرز عراق یکی از مهمترین مرزهای اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به موقعیت ویژه استان بصره عراق و هم‌مرز بودن خوزستان با این استان افزود: باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند جهت حضور اقتصادی در کشور عراق بهره برد. لازم است زیرساخت‌های شلمچه به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی کشور در بحث مرز تجاری تکمیل شود.
شريعتی خواستار توسعه و اتمام پایانه مرزی شلمچه، حل مشکلات بازارچه مرزی و حمل یکسره کالا از شلمچه به عراق شد.
جانشین دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق با اشاره به موافقت‌های صورت گرفته در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و عراق از مسئولان منطقه آزاد اروند خواست تا بحث منطقه آزاد مشترک شلمچه را با جدیت دنبال کنند.



تاریخ: 16 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

 

معاون مالي اداري شهرداري اهواز گفت: سياست اخذ عوارض سال 92 با توجه به استقبال شهروندان از طرح بخشودگي جرايم، با اعمال اين طرح تدوين خواهد شد.
 
محسن بشيري‌خوزستاني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) –منطقه خوزستان- اظهار كرد: سياست اخذ عوارض شهرداري در سال 92 پس از بررسي ها و ارزيابي سياست‌هاي سال‌هاي 90 و 91، تدوين و به اطلاع شهروندان خواهد رسيد.
وي افزود: سياست اخذ عوارض در سال 90، با محوريت بخشودگي جرايم و در نظر گرفتن تخفيف تدوين شده بود. در سال 91 نيز سياست علاوه بر جوايز خوش‌حسابي، 10 درصد تخفيف عوارض نوسازي و 63 درصد عوارض بهاي خدمات را اعمال كرد.
بشيري‌خوزستاني گفت: در سال جاري نيز به دليل وجود برخي مشكلات اقتصادي و كاهش فرصت خريد سياست اخذ عوارض با اعمال طرح بخشودگي جرايم تدوين مي‌شود.



تاریخ: 16 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

به گزارش رهیاب نیوز سرهنگ قاسم قدرتی اظهارکرد: در بروز آتش‌سوزی اتوبوس مسافربری اسکانیا علل مختلفی تاثیر داشت که نقص در طراحی باک و باتری‌های اتوبوس یکی از این علت‌ها است.

وی افزود: با توجه به نقص در سیستم سیم‌کشی اتوبوس و وجود مواداشتعال‌زا از قبیل پشم‌شیشه و فایبرگلاس در اتوبوس، با ایجاد جرقه در باتری و هم‌زمان ترکیدن مخزن‌های گاز کولر اتوبوس، چند انفجار کوچک به وجود آمده و موجب آتش‌سوزی در اتوبوس شد.

قدرتی گفت:‌ در این حادثه، اتوبوس دچار انفجار بزرگ نشده، اما آتش‌سوزی پس از ایجاد جرقه در پی داشته است.




تاریخ: 16 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

سخن‌گوي انجمن دوستداران ميراث فرهنگي مسجدسليمان از تبديل شدن يك اثر تاريخي بسيار قديمي به آغل گوسفندان خبر داد.
 
غلام‌رضاجليلي‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌ ـ‌ منطقه خوزستان ـ اظهار كرد: دژ اسدخان در انديكا واقع شده است و قدمت آن به دوران اسلامي برمي‌گردد.
 
وي افزود: در حال حاضر مردم آن منطقه به عنوان آغل و طويله از اين دژ قديمي و تاريخي استفاده مي‌كنند.
 
جليلي‌نيا توضيح داد: دژ اسدخان هم‌اكنون در حال نابودي و تخريب است و اگر همين گونه پيش برود تا چند وقت ديگر چيزي از آن باقي نمي‌ماند.
 
او خاطرنشان كرد: ما بارها اداره ميراث فرهنگي استان و حتي كشور را در جريان اين فاجعه قرار داديم اما هنوز هيچ گونه اقدامي از جانب آ‌ن‌ها صورت نگرفته است.
 
اين دوستدار ميراث فرهنگي ادامه داد: دژ اسد خان با وجود اين كه ثبت ملي شده و قدمت زيادي دارد از داشتن حتي يك نگهبان محروم است و هنوز تعيين حريم نشده است.
 



تاریخ: 13 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 190
بازدید کل : 23724
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 190
بازدید کل : 23724
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->