اهواز - خبرگزاری مهر: سینما هلال اهواز از 12 اسفندماه سال گذشته تاکنون به دلیل بدهکاری تعطیل شده و بهاری خزانی را سپری می‌‌کند. سینما "هلال" یکی از پنج سینمای کلانشهر اهواز است که اکنون به دلیل بدهکاری 100 میلیون تومانی تعطیل شده‌است.
 

به گزارش خبرنگار مهر، استان خوزستان به واسطه صنعتی بودن و نخستین محل پیدایش نفت در کشور از اولین مناطق ایران به شمار می‌رود که سالن‌های سینما در آن اقدام به نمایش فیلم و جلب مشتاقان سینه چاک پرده نقره‌ای و تصاویر متحرک کردند. به دنبال حضور کارکنان انگلیسی برای کشف و استخراج نفت در بیش از 103 سال قبل در شهر مسجدسلیمان، این افراد به دنبال احداث مکانی برای سرگرمی و رهایی از هوای گرم و طبیعیت خشک خوزستان بودند و شاید همین علت بود که این افراد بعد از کشف نفت در یکی از اولین اقدام‌های خود اقدام به برپایی سینما در این شهر کردند.

 




تاریخ: 26 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

معاون آموزش متوسطه اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان از برگزاري آزمون تكميل ظرفيت ورودي مدارس راهنمايي و دبيرستان‌هاي نمونه‌دولتي سال 92 به‌ترتيب دوم و پنجم تيرماه خبرداد.
 
مسعود اكبري در گفت‌وگو با خبرنگار علمي‌وآموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - ‌منطقه خوزستان – اظهارداشت: اين آزمون به‌ترتيب در روزهاي دوم و پنجم تيرماه از ساعت 9 صبح هم‌زمان در 18 حوزه مدارس راهنمايي نمونه‌دولتي و 30 حوزه دبيرستان‌هاي نمونه‌دولتي در سراسر استان برگزار مي‌شود.
 
وي درباره زمان ثبت‌نام متقاضيان آزمون تكميل ظرفيت ورودي مدارس راهنمايي و دبيرستان‌هاي نمونه‌دولتي خاطرنشان كرد: ثبت‌نام متقاضيان مدارس راهنمايي نمونه‌دولتي از 2 ارديبهشت‌ماه آغاز شده‌است و تا 7 خردادماه ادامه دارد؛ همچنين زمان ثبت‌نام آزمون تكميل ظرفيت ورودي دبيرستان‌هاي نمونه‌دولتي با توجه به ظرفيت مدارس از 22 ارديبهشت‌ماه تا 8 خردادماه است.
 
معاون آموزش متوسطه اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان تصريح كرد: شرايط ثبت‌نام در آزمون تكميل ظرفيت ورودي مدارس راهنمايي نمونه‌دولتي شامل تابعيت ايران، قبولي در امتحانات خردادماه در پايه دوم راهنمايي با معدل 16 و بالاتر و كسب حداقل نمره 14 در كليه دروس و براي دبيرستان‌هاي نمونه‌دولتي تابعيت ايران، كسب نمره قبولي در امتحانات خردادماه در پايه تحصيلي فعلي، كسب حداقل معدل 15 در امتحانات خردادماه و نداشتن مردودي در دوره متوسطه است.
 
اكبري اظهارداشت: آزمون تكميل ظرفيت دبيرستان‌هاي نمونه‌دولتي براي ورود به پايه‌هاي دوم انساني، رياضي و تجربي، سوم رياضي و تجربي و چهارم رياضي و تجربي برگزار مي‌شود؛ همچنين آزمون ورودي مدارس راهنمايي نمونه‌دولتي براي ورود به پايه سوم راهنمايي برگزار خواهدشد و بعضي مدارس تنها در چند پايه تكميل ظرفيت خواهند داشت.
 
وي افزود: متقاضيان شركت در اين آزمون مي‌توانند جهت ثبت‌نام و دريافت دفترچه راهنما در زمان‌هاي اعلام‌شده به مدارس نمونه‌دولتي يا نواحي آموزش‌وپرورش شهرستان خود مراجعه كنند.


 




تاریخ: 26 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

كتاب «فاطمه يادگار نبوت» تأليف آيت‌الله سيدعلی شفيعی، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به چاپ رسيد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ این كتاب دارای 136 صفحه است كه شامل فهرست مطالب كتاب، مصادر و منابع كتاب و آثار نشر يافته از مؤلف است.
متن كتاب دارای گفتار اول (عصمت حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام)، گفتار دوم (سفارش پيامبر اسلام(ص) به حضرت زهرا عليهاالسلام) و گفتار سوم (حضرت زهرا عليهاالسلام و ماجرای پس از غصب خلافت) است.
همچنين در اين كتاب مصاحبه و گفت‌وگوی خبرگزاری ايكنای خوزستان با آيت‌الله سيدعلی شفيعی شامل بخش‌های تفسير شبهه شبهات درباره فاطمه زهرا عليهاالسلام، آيا فاطمه زن برتر بوده و يا برتر از زن؟، شناخت فاطمه زهرا عليهاالسلام از منظر روايات و احاديث، احترام به فاطمه زهرا در روايات اهل‌ سنت، فوت محسن بن علی و يا سقط جنين (شهادت)، نامگذاری فرزندانی از اهل‌ بيت (ع) به نام شخصيت‌های عامه، سفر علامه امينی به هند و پاكستان، موضوع اشهدان عليا ولی‌الله، ضرورت آشنايی، اعتقاد و ارتباط با متخصصان شبهه‌شناس آمده است.
بخشی از پيشگفتار اين كتاب چنين است: «آن چه در اين كتابچه به نظر ولايت‌مداران در باب پژوهش و تحقيق به رؤيت ارادتمندان عصمت و طهارت (ع) می‌رسد مجموعه مطالب و حوادثی است كه در سه منبر پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محل امامت اين جانب در شهرستان اهواز به‌ مناسبت رحلت جانگداز دخت گرامی و معصوم حضرت رسول‌ الله (ص) فاطمه زهرا عليهاالسلام در فاطميه اول (13 جمادی‌الاولی 1433 هجری قمری)، فروردين‌ماه 1391 هجری شمی ارايه و ايراد شده است. »
اين كتاب در شمارگان 2 هزار نسخه از سوی انتشارات ناجی جزايری منتشر شده است.




تاریخ: 26 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

رئيس آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي خوزستان با بيان اين‌كه تنها دارندگان ديپلم‌هاي فني‌وحرفه‌اي و كارودانش مجاز به شركت در آزمون ورودي آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي هستند، شرايط داوطلبان داراي ساير ديپلم‌ها براي شركت در اين آزمون را تبيين كرد.
 
سيدبهزاد علوي در گفت‌وگو با خبرنگار علمي‌وآموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - اظهارداشت: ‌آن دسته از متقاضيان شركت در اين آزمون كه داراي ديپلم‌هاي رياضي‌فيزيك، علوم‌تجربي و علوم‌انساني هستند، در صورتي‌كه در حال حاضر در مدارس بزرگسال مجري ديپلم كارودانش ثبت‌نام كرده و در حال اخذ مدرك ديپلم كارودانش هستند، مي‌توانند در اين آزمون شركت كنند اما در صورت قبولي در آزمون در رشته‌هاي ورودي مهرماه، بايد تا قبل از مهرماه ديپلم فني‌وحرفه‌اي يا كارودانش خود را اخذ كنند.
 
وي خاطرنشان كرد: همچنين اين دسته از افراد در صورتي كه قبولي ورودي بهمن‌ماه باشند، بايد تا قبل از بهمن‌ماه ديپلم فني‌وحرفه‌اي يا كارودانش خود را اخذ كنند و در غير اين صورت قبولي آنها ملغي مي‌شود.
 
رئيس آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي خوزستان با بيان اين‌كه علاوه بر دارندگان ديپلم‌هاي فني‌وحرفه‌اي و كارودانش، دانش‌آموزان سال سوم هنرستان‌ها هم مي‌توانند در اين آزمون شركت كنند، ‌تصريح كرد: پذيرش اين دسته از داوطلبان هم در صورت قبولي در آزمون، منوط به ارايه ديپلم فني‌وحرفه‌اي يا كارودانش تا شهريورماه براي ورودي‌هاي مهرماه و تا دي‌ماه براي ورودي‌هاي بهمن‌ماه است.
 
علوي افزود: دانش‌آموزان سال‌سوم هنرستان‌ها در صورت تجديدي در هر يك امتحانات پايان ترم مي‌توانند شهريورماه مجدد در امتحان شركت كنند و در صورت قبولي در شهريورماه، منعي براي پذيرش آن‌ها در آموزشكده‌ها در ترم مهرماه وجود ندارد.
 
وي با بيان اين‌كه مهرماه امسال حدود 3 هزار و 500 دانشجو در 33 رشته در آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه اي استان پذيرش مي‌شوند، خاطرنشان كرد: معمولا 2 سوم اين ظرفيت به دوره روزانه و يك سوم به پذيرش در دوره شبانه اختصاص دارد؛ همچنين بر اساس سياست‌هاي كلي سازمان سنجش و به منظور جلوگيري از مشكلات و تبعات سكونت دانشجويان در خوابگاه‌ها، 80 درصد ظرفيت آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي استان به پذيرش داوطلبان بومي اختصاص دارد كه از اين نظر در حال حاضر 82 درصد ظرفيت آموزشكده‌هاي استان مربوط به دانشجويان بومي است.
 
رئيس آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ظرفيت آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي استان 6 هزار نفر است اما اين ظرفيت تا بهمن‌ماه به 8 هزار نفر افزايش مي‌يابد.


 




تاریخ: 26 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

امام جمعه موقت اهواز با بيان اين‌كه حقوق مادي و معنوي مصرف كننده بايد رعايت شود، گفت: در آيات فراواني از قرآن حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان بيان شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدابوالحسن حسن‌زاده، در اولين همايش حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان كه امروز، 26 ارديبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، عنوان‌كرد: از كم‌فروشي و گران‌فروشي در قرآن خيلي ياد شده است.
وي افزود: رعايت حقوق مصرف‌كننده مانند امر به معروف و نهي از منكر است؛ در اين ميان منكر معادل تضييع حقوق است كه بايد از آن جلوگيري كرد. به همين دليل ما بايد از آيات قرآن در راهكارهاي عملي خود استفاده كنيم.
امام جمعه موقت اهواز با تاكيد بر تشويق كساني كه حقوق مصرف‌كننده را رعايت مي‌كنند، اظهاركرد: ما نبايد فقط به مجازات خطاكاران بپردازيم، بلكه بايد كساني كه حقوق مصرف‌كننده را رعايت مي‌كنند را تشويق كنيم.
حجت‌الاسلام و المسلمين حسن‌زاده با اشاره به ظرفيت‌هاي توليدي موجود در خوزستان خاطرنشان‌كرد: ظرفيت‌هاي توليدي بسيار بالايي در استان وجود دارد اما متاسفانه به دليل موانع و مشكلات زياد بدون استفاده و راكد مانده است.
وي اظهارداشت: آنچه در خوزستان از آن رنج مي‌بريم وجود موانع و مشكلات در بخش توسعه اقتصادي است، وجود اين موانع و مشكلات در خوزستان بيش از استان‌هاي ديگر است.
امام‌جمعه موقت اهواز تصريح‌كرد: ظرفيت‌هاي خالي استان بايد در بخش‌هاي مختلف صنعتي و علمي فعال شود تا اشتغال حاصل از آن مقداري از بيكاري كاهش دهد. انشا‌الله اين همايش در جهت استفاده از ظرفيت‌هاي موجود و احقاق حقوق مصرف‌كنندگان مفيد باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمين حسن‌زاده بيان‌كرد: فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر نام‌گذاري امسال به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي رسالتي است كه به ما محول شده است و ايشان در اظهارات ديگر خود نيز بيان كردند كه در انتخابات سلايق مختلف بايد حضور داشته باشند؛ بنابراين امسال با حضور در انتخابات بايد حماسه‌ساز باشيم.



تاریخ: 26 / 2 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 170
بازدید کل : 23704
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 170
بازدید کل : 23704
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->